CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 19 september 2007

Vart hem!

Ok har kommer filmen ifran vart hem. Nu kan vi atminstonne se den ok pa var Mac, hoppas det funkar for er ocksa?!

Nagra kommentarer:
1. Det har ar forsta gangen jag anvander var filmkamera, eller filmar overhuvudtaget egentligen. Ha darfor overseende med mitt hattande fram o tillbaka. Sarskilt borjan med oppnande och stangande av dorrar ar riktigt skakig och dan.
2. Jag verkar fullkomligt foralskad i det hoga skapet som vi fatt av vara kompisar. Sa ar inte fallet. Faktum ar det inte ar speciellt skoj alls att vakna varje morgon och se sig sjalv i helfigur. Men i brist pa plats har det landat i sovrummet sa lange och dorrarna kommer bytas nar vi vet var skapet det ska sta.
3. Det finns en massa grejer som jag kanner varldens behov av att forklara egentligen av rent kontrollbehov. Jag ar en typisk person som helst vill att det ska vara skinande rent och jag gillar inte nar det droser av grejer, smaprylar osv nar det kommer folk pa besok. Som ni kommer marka ar vart hus for tillfallet stokigt, fullt av mobler av alla olika slag stallda i samma rum och leksaker i mangder. Det kanns urskumt att visa upp sitt hus sa, men jag tanker mig att det kan vara skoj for er att se hur det ser ut innan det ar fardigt!?

11 comments:

Anonym sa...

gumman, vad fint ni har det! Det kommer at bli kalas när allt är klart!
Saknar er så mkt när jag ser & hör prinsen, hör dig prata osv. Krama prinsen från mig!! Massor av kramar till er

Millan sa...

Nja.. det ar faktiskt inte sa fint hemma hos oss. Men jag har forhoppningar om att det kan bli bra nar det ar klart!
Vi saknar dig ocksa :-)
Kramis!

Desiree sa...

Åh vad kul att få se ert hem och hus. Jag tycker att inspelningen var riktigt bra. Det var inte alls nåt vidare skakigt eller jobbigt att se eller hänga med.

Jag är verkligen imponerad över allt renoveringsjobb som ni gör. Mycket på en gång. Det kommer säkerligen att bli kanonfint då det blir klart. Erat vardagsrum är ju jättefint. Jag gillar verkligen de nya tapeterna. Jag är nog lite avis på att ni har så mycket fina tapeter i England, här målar de ju oftast bara väggarna och tapeter verkar inte så vanligt. Jag tycker att ni gjorde helt rätt i att öppna upp mellan köket och matsalen. Rummet blir större, luftigare och ljusare på så sätt. Altanen var verkligen fin. Ni verkar ha en härlig utsikt från ert hus. Jättefint. Badrummet däruppe gillade jag också mycket,ljust och fräsht.

Jag fattar precis hur det känns då man är mitt uppe i renoveringen och man håller på att bli galen över alla prylar som ligger precis överallt. Men ni kommer att få ett mycket vackert hem då det är färdigt. Jättekul att se din film som sagt. Jag ska se om jag har lite mer tid denna helg att klura på mitt eget filmande.

Annika sa...

Millan!!! Vad trevligt det var att SE!!!!! OCH vad roligt det var att höra din röst!!! Verkligen!
Vad duktiga, duktiga, duktiga ni ÄR som fixar så mkt själva! WOW!!!

Precis som Desiree tycker jag att du lyckats filma det hela jättebra! Och det var hur lätt som helst att hänga med i vad du visade. Men, var det bökigt att lägga in det på blogger? OCH hur lång tid TOG DET?????? Jag vet ju bra hur otroligt lång tid det tog när jag lade upp min snutt på 2 min!

Älskar glaset vid ytterdörren och farstun. Underbart!
Tycker också jättemkt om dina tapeter och ditt kök!!!
Utsikten är TO DIE FOR!!! Vilken kunglig utsikt NI HAR!! Det är sådan utsikt som är spännande i alla väder! Häftigt!

Igen, tack för att du tog dig tid att lägga upp inlägget. Du inspirerar mig att göra detsamma!
TACK!! Jätteroligt var det att se!!!

Millan sa...

Desiree - Tack! Ja det kanns verkligen lite kaotiskt nu nar vi ar mitt upp i renoveringen. Samtidigt kanns det faktiskt som om vi kan se slutet pa det hela nu. For 10 manader sedan nar vi fick nycklarna kandes det bade roligt och laskigt eftersom vi inte alls viste var vi skulle borja..
Appropa tapeter sa har det ju blivit valdigt inne med monstrade bade har och i Sverige nu. Det finns hur mycket fint som helst. Undrar om du inte borde kunna leta online och kopa och fa skickat over om du ar sugen pa nagot sadant?!

Annika - Tack!! Ja just utsikten var den stora anledningen till att vi fastnade for huset. Vi resonerade som sa att man kan ju aldrig byta utsikt men allt annat som har med huset att gora kan man ju renovera och byta efter hand. Jag alskar att sitta pa var balkong och se solen ga ner over Bristol och Bristol By Night ar inte heller sa illa :-)

Det var faktiskt valdigt bokigt att lagga upp filmen. Orginalfilmen var ju 2GB och alldeles for stor att lagga upp sa vi forsokte med alla medel att forminska den men anda ha kvar lite av kvaliten. Det tog 3 kvallar. Den har filmen ar nu 16MB och tog ca 30 minuter att ladda upp har pa sidan tror jag.

Ida - :-) Jag tankte precis samma sak nar jag sag din forsta filmblog. Jag vet inte varfor men jag tanker aldrig pa att alla som bloggar sjalvklart har svenska dialekter. Jag tanker mig alla som 'rikssvenska'. Sa jag blev ocksa forvanad nar jag horde att du lat sa goteborgsk!
Tack for alla komplimanger. Jag maste saga att jag forsoker fokusera pa det som ar klart for annars far jag nastan panik. Det ar fortfarande myyyyycket kvar att gora! Massor verkligen! Men det ar gott att ha ett fardigt kok, vardagsrum och badrum dar man kan stanga in sig och inte se allt det ofardiga ;-)

Jag har nog aldrig bloggat om hur jag hamnade har. Det ska jag definitivt gora!

Anonym sa...

Va kul! Du maste visa hur man laddar upp filmer - har du videokamera, eller filmar du med kameran?
kram elin

Millan sa...

Vi filmade med filmkamera. Min vanliga kamera ar numera totaldod! Det var lite klurigt att ladda upp filmen faktiskt. Men mestadels for att det var klurigt att forminska filen. Orginalfilmen var alldeles for stor! Jag kan visa nasta gang vi ses?!
Aker ni till Woolacombe idag?
Kram tebaks!

Fia sa...

Jösses vad duktiga ni är!! Och ni verkar ju göra allt själva också, jag är helimpad!!

Erat burspråk i vardagsrummet är ju hur fint som helst!

Köket ser ju ut som en kanonkök!

Och vilken utsikt.....ojojoj...

Millan sa...

Fia - Oj tack for alla komplimanger!! Allvarligt talat sa ar huset allt annat an tjusigt just nu. Men i och med att det har en fin utsikt och grejer som oppna spisar och bursprak sa kanns det som det har potential!!

Anonym sa...

Som de andra sagt, skitkul se din film!!!! Bra kvalité och hur bra som helst att se och följa med (extra kul få se Nils på ett hörn också :) ).
Ni bor ju hur läckert som helst!
Farstun och glaset där var helt underbart. Att ha en riktig hall sådär också, lyx. Tapeterna fastnade jag också för, otroligt fina. Jag blir inspirerad att själv skapa nåt på väggarna (som Desiree skrev så målas de mest här i USA).
Tapeter skulle jag kanske klara lägga upp själv. Hmmm, jag får återkomma till er som är byggexperter och fråga ifall det blir aktuellt.

Tavlan i vardagsrummet var väldigt vacker, den passade bra in och nåt jag direkt och spontant föll för direkt. Kökskaklet var urtjusigt, precis i min smak (såväl färg som storleken). Köksluckor med såna där långa handtag är också en favorit, skulle gärna ha sådana själv.

Sist men inte minst, vilken utsikt!!!!! Den gick inte av för hackor den inte. Er trädgård var också väldigt stort, den såg inbjudande ut och väldigt mysig.

Som sagt, jättekul få titta in hos dig och i ert fina hem!
Imponerande också ni gör all renovering själva, lyfter på hatten!

Millan sa...

Anne - Tack sa jatte mycket for all positiv feedback!! Utsikten ar verkligen toppen och nagot jag ar valdigt glad over. Annars ar det vanligaste har att man ser rakt in i baksidan pa nagon annans hus och engelska hus ar inte kanda for att vara vackra pa baksidan! Allt man ser ar ror och gra sten. Usch!
Jag tycker helt klart du ska hitta pa nagot skoj med nagon av vaggarna i ert hus!

Jag sa till Ben i morse att det var ett smart drag att lagga ut den har filmen for nu kanner jag mig mycket mer positiv infor huset. Jag hade borjat ha svart att se nagot annat an smutsen, oredan etc men efter era kommentarer kanns det som om det kanske finns hopp anda :-)