CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 9 september 2007

Helgens stora handelse..

Vi har en lugn och skon helg hemma den har helgen. Ben jobbar pa det som ska bli gastrummet och jag och Nils har varit ute i tradgarden en hel del. Bland annat har vi borjat mala om vara arvda utemobler i vitt men helgens stora handelse var helt klart att Nils kissade pa pottan. Japp vart liv har som sagt andrats en del... :-)

Nils har fullstandigt vagrat att sitta pa pottan tills alldeles nyligen da han sag sin 4 veckor aldre kusin kissa pa pottan. Da blev han lite nyfiken och har sedan dess suttit pa pottan nagra ganger. Dock utan resultat. For att fa honom kissinodig gjorde jag misstaget att sitta brevid honom och liksom gora 'kissljud' med munnen.. sssshhhhhssshhhh... men det resulterade bara i att han gjorde likadant, men inte att det kom nagot pa pottan. Sa dom om var forvaning i morse nar han helt plotsligt satter sig pa pottan och kissar. Han var sa stolt over sig sjalv att jag nastan borjade lipa... var stora kille!

Och jo da jag vet att det inte ar speciellt tidigt att kissa pa pottan nar man ar tva ar men det kandes som ett steg framat eftersom han totalvagrat innan! :-)

5 comments:

Anonym sa...

Massor med hurrarop och applåder till er fina kille som kissat på pottan! Kan helt klart förstå det kändes stort för er!
Detta får mig att minnas ett bra Dr Phil program där han kom med sina pottips. Var faktiskt rätt roligt se stora,långa Dr Phil leka med en docka och prata barnspråk...

Anonym sa...

Vad härligt tänk att han är så stor, kommer ihåg när han föddes o det känns inte som så länge sen!!! Men det är klart min lillfis sitter här hemma o gör pussmun hela tiden så han e stor o Nils e ju ännu större!!! Å vad jag saknar er!!! Allt e bara fint här o jag har lite svårt att ringa men vi kanske hörs via msn???!!! Vi hörs, många många kramar från Emma

Annika sa...

Jamen det är väl rätt tidigt, Millan? För en kille att kissa i pottan vid två? GRATTIS!!! Vad duktig han är. Och du ser fram emot att slippa släpa hem stora blöjpaket, I am sure!!!
KRAM!!!

Desiree sa...

Härligt för både dig och Nils. Grattis till stora killen.

Millan sa...

anne - hahah jag har valdigt svart att tanka mig Dr Phil pratades med dockor!

Emma - Ja de vaxer vara sma killar! Med en valdig fart kanns det som. Hur kanns det att bo i Karlskrona? Ska bli sa roligt att ses nar vi kommer hem!

Annika - Jassa? Jag tycker var o varenda manniska med tvaaringar berattar att de redan ar 'potty trained' helt och till och med sover utan potta. Nils ar dock inte intresserad sa vi vantar tills han ar det. Kan tanka mig att det skulle varit annorlunda om vi vantade smatt igen eftersom tanken pa tva blojbarn inte ar sa lockande!!

Desiree - tack :-). Ja han ar stor nu varan kille. Jag vet itne vart min lilla bebis har tagit vagen..?

Hur som helst har det inte blivit nagot mer kissade pa pottan. Men han verkar inte ha sa mycket emot att sitta pa den langre sa det ar ju en borjan :-)