CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 25 september 2007

London Calling

(Laaaaaaangt inlagg...)

Nu ar jag tillbaks i Bristol efter en rolig och galen helg i London. Att aka pa tjejhelg nagon gang da och da ar verkligen roligt och nagot jag hoppas vi kommer kunna fortsatta gora!

Eftersom vi alla varit i London forrut sa hade vi ingen press att hinna se och gora alla man 'bor' gora nar man ar dar pa besok. Utan sjalva meningen med helgen var att hinna umgas sa mycket som mojligt. Vi anlande med tag till Paddington vid 12.30 snaret och akte direkt till Kings Cross dar Malin, Nina och Malin W vantade. Vi var lite oroliga att tjejerna hade fatt vanta for lange men de hade hittat en O'Neils pub dar de drack Guinness sa det gick ingen storre nod pa dem :-). Vi andra anslot till puben dar vi spenderade en hel del tid med att bara snacka och ata. Solen sken och det kandes riktig somrigt. Precis sa som man som Svengelsk vill att det ska vara nar Svenskar kommer hit pa besok.

Efter att ha checkat in pa vart Travel Lodge hotell (billigt som sjutton men inte sa lyxigt direkt) akte vi in till Oxford Street. Pa vagen dit berattade jag att vi i stort sett aldrig brukade aka in till sjalva centrum nar vi bodde i London utan brukade halla oss i de omraden vi bodde i. Sa fort vi steg av tunnelbanan kom jag ihag varfor. Det ar fullstandigt galet att aka in till Oxford Street en lordagseftermiddag. Det kanns narmast som om man befinner sig pa en overfull nattklubb med folk som knuffar sig fram och man far koa for att komma in pa affarerna. Vi gick pa Zara, Gap och Top Shop men redan efter nagon timme, och efter att ha tappat bort varandra 3 ganger, gav vi upp och akte tillbaks till hotellet.

Efter en snabb 'pilot nap' gjorde vi iordning oss och gick till resturangen Cicada dar vi sedan spenderade mesta delen av kvallen. En mycket trevlig resturang som jag definitivt rekommenderar om ni ska aka till London! Stallet var coolt inredd - pa deras hemsidan kan man lasa att stilen ar en blanding mellan Japansk och Skandinavisk vad det nu innebar - och personalen var otroligt trevlig. Att forsoka lasa menyn var som att forsoka tyda en grekisk text sa servitrisen fick spendera en hel del tid med att ga igenom den med oss. Maten var suveran!! Alla bestallde olika matratter och vi fick 'sharing bowls' sa att alla kunde smaka av alla. Till forratt at vi bland annat Sushi, Squid och dumpings med olika dippsaser. Later kanske inte sa exalternade men var valdigt gott!

Eftersom klockan borjade narma sig midnatt nar vi var fardiga med middagen fragade vi servitriserna var de rekommenderade att vi gick darefter. Fanns det nagra bra barer eller klubbar i narheten eller vore det battre att aka in till centrum? Det kandes som om vi alla var lite for trotta for att aka in till 'Leicester Square' sa vi blev glada nar hon sa att det fanns ett valdigt mysigt omrade vid 'Old Street' och dit var det dessutom gangavstand. Vi gick, och gick, och gick och gick lite till och hamnade till slut pa Old Street vilket visade sig vara ett stalle fullt med valdigt underliga manniskor, council houses (dar de riktigt fattiga bor, lagenheter betalda av staten), polisbilar som for forbi var och varannan minut. Vi stallde oss lite fragade till var sjalva mysigheten med stallet fanns? Hur som helst gick vi fram till ett gang killar som sag nagorluna normala ut och fragade om de kunde rekommendera nagot stalle. De gav oss ett namn pa en klubb som tydligen ar den basta i hela ostra london. Glatt gick vi dit och tankte att det kan knappast inte bli varre an det omrade vi redan var i. Men det kunde det visst! Vi bestamde oss raskt for att 'Aquarium' inte var ett stalle for oss. Faktum ar att vi inte ens behovde ga in for att inse det for utanfor stod alla som rokte (det ar rokforbud inne pa stallen har) och ALLA var kladda i lader, underliga sjukskoterskemunderingar, roliga hattar och rosa eller gront har. Det spelade inte sa stor roll att stallet inte passade oss men vi undrade lite vilket intryck vi gett killarna som rekommendrade oss att ga dit?

Hur som helst blodde Malins fotter fran allt gaende vid den har tidpunkten sa hon och tre av de andra tjejerna akte tillbaks till hotellet. Nina och jag kunde inte riktigt ge upp tanken pa att hitta atminstonne ett ok stalle sa vi fortsatte lite till och hittade en ok bar dar vi stannade nagon timme eller sa.

En mycket positiv grej med att vi gatt sa mycket pa lordagskvallen var att ingen av oss var speciellt tunga i huvudet pa sondagen och vi kunde njuta av en dag i Nottinghill. Solen sken och det var riktigt gott att bara strosa omkring i denna underliga och valdigt mysiga stadsdel. Det ar svart att tanka sig att man ar mitt inne i London nar man ar i Nottinghill eftersom tempot plotsligen ar valdigt mycket lugnare och alla marknadsstand och sma boutiqer kanns valdigt pittoreska i jamforelse med det fullstandiga kaos som rader vid Oxford Circus.

Vid 18 tiden var det dags for oss Bristoltjejer att hoppa pa taget vasterut igen och som alltid kandes det trist att helgen som vi sett fram emot sa lange redan var over. Men forhoppningsvis kan vi gora om det nasta ar. En trip till Stockholm, Paris eller varfor inte Rom skulle inte vara fy skam.

Nils och Ben hade haft en jatte bra helg bara de tva men det var gott att se hur glad Nils blev nar jag kom hem igen. Det ar otroligt att man kan ha en sadan toppenhelg och anda langta sa mycket efter sin lilla kille dar hemma!

Valdigt trist ar att min kamera nu ar fullstandigt dod sa jag har inte ett enda foto ifran helgen. Nina har dock lovat skicka over nar de ar tillbaks i Sverige sa da kan jag lagga upp nagra har.

9 comments:

Cecilia sa...

Låter verkligen som att ni hade skoj.Skrattade gott åt besöket på Aquarium som uteblev.Vad trodde de om er som skickade er dit tro?Måste varit en syn att se folket i diverse utstyrslar.

Desiree sa...

Vilken superhärlig helg du har haft. Det ska bli kul att få se lite bilder längre fram. Var det batteriet i din kamera som tog slut eller dog hela kameran på riktigt. Lustigt att ni hamnade på så konstiga ställen. Ibland är det interessant med lite oväntade äventyr.

Annika sa...

Vad synd med kameran. Nåja, nästa ggn är den nog helt OK och kan följa med.
Låter som en mkt trevlig helg! Tänk så lätt det är för dina kompisar att komma över ändå. Det är inte som att åka hit precis, bu-hu!!!
Hur långt är det med tåg mellan London och Bristol???

Anonym sa...

Hej gumsan, kollade m Nina & hennes kamera heter Canon ixus 70. Hon är supernöjd m den. Det var mysigt att prata igår. Hörs senare i veckan. Kramar Malin

Millan sa...

Cecilia - Ja vi undrade ocksa vilket intryck vi gav eftersom de tyckte att det stallet skulle passa oss :-D. Men det var en erfarenhet helt klart!

Desiree - tyvarr har min kamera helt gatt sonder tror jag. Hela linsen ramlade ut eftersom Nils tappade kameran i golvet. Jag haller som bast pa att leta ny men funderar pa om jag inte borde spara lite pengar och kopa en finare kamera hellre an att bara kopa vad som helst. Vad har ni for kamera?

Annika - Jag kande det som om jag hade glomt nagot hela helgen i och med att jag inte hade kameran med mig. Den hanger alltid med mig, aven om jag bara gar till affaren sa det kandes konstigt att aka ivag utan den. Men jag hoppas snart ha en ny. Det ar for trakigt att blogga utan foton!

Malin - tack for kameratipset! Fick du reda pa nagot om canon EOS 400D fran din pappa?

Petchie75 sa...

Millan, det verkar som er tjejhelg var minst lika härlig som min! Det är ju lite kul när man hamnar på konstiga ställen, så länge man inte känner att det är farligt (council estates låter inte så säkert...). Leicester Square-området känner jag väl till från mina resor till London i början på 90-talet, kan vara kul men då ska man nog vara typ max 20 år!
Synd att det inte blev nga foton.
Jag undrar precis som Annika hur lång tid det tar med tåget till London?

Millan sa...

Petra - Oj just det jag glomde svara om tagresan :-). Det tar 1 timme och 40 minuter med taget. Med bil tar det snarare 2-2.5 timme sa det ar ratt mycket smidigare med tag maste jag saga.

Jag haller med dig om Leicester Square helt klart!

Anonym sa...

Det var kul läsa om din lyckade helg. Vilket äventyr med alla konstiga ställen ni blev rekommenderade till. Haha, det ska bli kul se bilder sen så kanske man förstår varför killarna rekommenderade er till det där mysiga stället ;)
1 timme och 40 minuter låter ju jättebra. Helt överkomligt åka utan att det liksom blir en "resa" av det.

Hur är förresten engelska killar jämfört med svenska (om man nu får ta friheten och dra alla över en kam), nåt du särskilt tänkt på skiljer sig åt?
Det vore ett kul inlägg läsa...hint hint...

Millan sa...

:-) Anne det later faktiskt som ett kul inlagg att klura lite pa. Jag ska fundera pa det! Det finns helt klart skillnader :-)