CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 6 september 2007

En alldeles ovanlig torsdag

Om det har hade varit en alldeles vanlig torsdag sa skulle jag ha jobbat men eftersom jag bytt ledig dag fran mandag till torsdag den har veckan sa var jag hemma med Nils. Vadret var trist sa vi hade en harlig lugn slappardag och gick till och med i vara pyjamasar tills efter lunch. Eftersom de flesta av de tjejer jag lart kanna har i omradet, som fick barn samtidigt som mig, ar lediga pa just mandagar sa brukar vi oftast traffas med alla barnen da. Sa darfor var det riktigt gott att ha en dag hemma idag, bara jag och Nils. Jag tycker oftast att man fokuserar pa att tvaaringar ar ratt sa jobbiga - Terrible Twos kallas det for har - men jag maste saga att det ar en himla rolig alder. Det ar verkligen jatte skoj att umgas med Nils! Han bubblar pa pa sitt lustiga Svengelska sprak och hittar pa allskons hyss. Inte en lugn stund med andra ord!

I morse fick vi sovmorgon anda till klockan 8 da vi gick upp at at frukost. I bakgrunden lyssnade vi pa Mix Megapol pa den nya digitalradion. Jag tanker mig att det ar bra att Nils far hora Svenska i bakgrunden men fragan ar val om Mix Megapol ar det ratta valet ;-)


Ben passade ocksa pa att sova ut och gick till jobbet lite senare idag.

Nar Ben gatt till jobbet lekte Nils och jag med hans grejer i nagra timmar. Sa har stilla satt han inte lange dock. Mest skuttade han omkring, ville brottas eller hoppas i sangen..

Vid 11.30 var det dags for Nils lunch. Han ville ha grot med bar sa det fick han.

Efter lunch sov Nils middag och jag satte pa en tvatt, vattnade blommorna, at lunch och kikade lite pa Facebook.


Nar Nils vaknat igen kandes det som om det var hog tid att gora i ordning oss sa Nils badade och jag duschade.

Och nar vi var rena och fina lekte vi lite till. Nils malade lite och hoppade sedan pa sin studsmatta i evigheter.

Man blir trott av att hoppa!

Och hungrig blir man ocksa sa efter allt hoppande at vi middag och vantade pa att Ben skulle komma hem ifran jobbet. Nar han kom hem hade han med sig ett 'prov' av det golv vi har bestallt for overvaningen.
Klockan ar 19.00 och Nils testar det nya golvet.

Smurfy solar i kvallssolen som plotsligen dok upp pa altanen.

Efter lite slappande framfor TVn och legobyggande var det sangdags for Nils.

Just nu laser vi en sagobok med Nalle Phu. Ett kapitel om kvallen. Detta storgillas av Nils!

Och malardags for Ben. Har malar han vaggarn i Nils rum en sista omgang.

Efter att ha klarat av en enorm stryktvatt och gjort en matlista for nasta veckan sitter jag och kanner mig riktigt huslig ;-)

Jag tycker att vi ar ratt bra pa att dokumentera nar vi gor nagot speciellt men det ar inte ofta man tar foton en helt vanlig torsdag. Men jag kan nog tycka att det ar kul att ga tillbaks och kika pa vad vi egentligen gjorde pa vara lediga dagar om nagra ar. Vardagarna har ju annars en formaga att flyta ihop och man kommer knappast ihag fran vecka till vecka vad man egentligen hittat pa.

(For ovrigt haller min kamera nu pa att do en langsam dod. Jag haller pa att kika efter en ny men vet inte riktigt vad jag vill ha. Vad anvander ni for kameror? Tips mottages tacksamt!!)

7 comments:

Victoria sa...

Jag använder en Canon PowerShot S3 och är jättenöjd. Lite stor kanske, inget att ta med när man ska ut och parta... /Vic

Anonym sa...

Kul med vardagsdokumentation!
Jag började direkt drägla över den fina muggen med hjärtmotiv och underlägget (är det en duk eller bordstablett?). Jättefint! Får man fråga var du köpt prylarna?

Anonym sa...

Vi har Nikon D40 en digitalsystemkamera

Millan sa...

Tack for tips om kameror. Jag ska genast lasa om dem pa internet.

Anne - kul att du gillar muggen och brickan (en valdigt liten bricka). De kommer fran Mique of Sweden men jag har kopt dem pa www.linnea.co.uk Ett svenskt par som oppnat internetaffar har i England. Jag kopte dem runt Alla Hjartans Dag sa tror inte att de har ju de har kvar dock...

Annika sa...

Vad kul att se!! Som vanligt tar du många fina bilder.
Jag har en panasonic lumix dmc-fz50...en sk super zoom kamera. Tar jättebra bilder, men är stor at släpa med sig. har också en lite Sony som alltid ligger i väskan.

Millan sa...

Annika - Ja det ar ju det dar jag funderar over. Om vi koper en digital slr sa ar de ju sa stora att man kanske anda vill ha en liten digitalkamera ocksa och det har vi inte rad med nu. Sa jag vet inte riktigt hur vi ska gora...

Desiree sa...

Vilken härlig dag du och Nils fick tillsammans. Låter jättemysigt.