CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 28 september 2007

Millan - en Yogaforalder?

Ekologisk och pedagogisk

Yogaföräldern mån om kropp och själ

Ojoj, här har vi en med total koll och sober smak. Du lagar egen ekologisk barnmatspuré och har svårt att förstå varför andra köper barnmatsburkar.
De äldre barnen är satta på GI-diet och du köper hellre ett pedagogiskt pysselset för 550 kronor än en plastleksak för 75 spänn. Både du och barnen går på aktiviteter, fast inte för många. Däremot är aktiviteterna noga utvalda, de ska vara bra för både kropp och själ.
Läser: Den danska barnpsykologen Jesper Juul.
Pratar dig varm för: Ekolådan, ekologiska grönsaker som levereras direkt hem till kunden.
Skulle aldrig: Gå på McDonalds. Sätta på barnen tröjor med Disneytryck

Ovan ar alltsa resultatet fran Aftonbladets Foraldrartest. Min forsta reaktion var att skaka pa huvudet och tanka: 'Yogaforalder? Jag har ju aldrig varit pa Yoga i hela mitt liv!' Men sedan borjade jag lasa vad det innebar och blev forvanand over att vissa saker verkligen stammer pa mig.

* Jag lagade alla barnmatspureer sjalv och kopte bara burkar nar vi var pa resande fot i Sverige. Dock har jag inget emot att andra koper burkar det ar bara det att de smakar sa hemskt att jag inte ville ge Nils det i onodan. Han klagade i och for sig aldrig nar han val fick burkmat.

* Jag har definitivt en forkarlek till traleksaker och har lite svart for alla plastiga saker. I borjan kopte jag i stort sett bara tragrejer men efter hand insag jag ju att Nils gillar plastgrejer ocksa sa vi har gett upp. Jag drommer lite om en briotagbana till Nils nu :-)

* Nej vi gar inte pa aktiviteter. Vi har alldeles for mycket annat att gora och med tanke pa att Nils gar pa dagis sa far han nog med stimulans, sang och dans darifran. Sjalv far jag daligt samvete varje gang jag gar forbi mitt gamla gym, men tittar snabbt bort eftersom jag inser att jag faktiskt inte har tiden eller pengarna att ga in. Jag far noja mig med Power walks till och fran jobbet och renovering!

* Jag har aldrig last nagot av Jesper Juul!

* Japp, vi har lange haft ekolada med gronsaker levererat hem till oss. Men vi slutade for ett tag sedan nar vi insag att vi aldrig visste riktigt vad vi skulle gora med all 'curly cale' och fankal och istallet slangde halften av innehallet da det blivit for gammalt varje vecka.

* Vi gar otroligt sallan pa McDonalds. Mojligen en gang om aret da vi kor bil ner till pappa och stannar pa vagen. Nils har varit pa McDonalds en gang och det lar inte handa igen pa lange!

* Jag avskyr trojor med Disney Tryck, Nalle Phu, Spindelmannen eller liknande.

Sa faktum ar att resultatet av testet stammer ratt sa val men som synes pa fotot nedan har jag absolut INTE "full koll och Sober Smak".

Nils pa McDonalds


Har finns testet: www.aftonbladet.se/foraldrar/article807409.ab
Skulle vara roligt att hora vad ni andra far for resultat

7 comments:

Annika sa...

Hi, hi visserligen är jag inte småbarnsmamma längre men det där testet verkar lite kul!!! Yoga mamma tror jag inte att jag blir...K fick barnamt på burk, she was such a damn picky eater, att bara vissa sorter dög. Aldrig att hon skulle ätit min mat...Jo, potatis med en massa smör.
Går sällan på McD. Träleksaker är underbara, och Disney tryck mm ...Blää...
Ska testa mig nu :-)

Millan sa...

Annika - Ja gor det. Ska bli roligt att se resultatet!! :-)

Desiree sa...

Kul att du la ut testet. Kul bild på dig också. Jag tog faktiskt och gjorde testet och blev präktiga föräldrn som inte lämnar nåt åt slumpen. Så här stod det: "Ni provkör alla vagnar, inreder barnrum på det bästa sättet, väljer rätt dagis när barnet är nyfött, vrider, vänder och tänker på allt. Inget lämnas åt slumpen. I era bästa stunder är präktiga föräldraparet perfekta att använda som en slags familjens Nationalencyklopedi – ni har svar på allt. I era värsta stunder är ni bara jobbiga besserwissers."

Shit är det så här jag kommer att bli alltså som mamma någon dag? Ja ja det finns väl sämre föräldrar- detta duger om det skulle vara så.

Millan sa...

:-) Desiree - Det later som om du ra redo att bli foralder! Det ar nog ratt vanligt att man ar lite av den praktiga foraldern i borjan. Jag laste pa om allt jag kunde komma over om graviditet, bebisar, vagnar etc etc innan Nils var har. Men sedan blir anda inget som man tankt sig ;-)

Anonym sa...

Hm..Jag blev också Yogaförälder. Skumt test eftersom båda mina barn har fått barnmatsburkar, jag har ingen ekolåda och vi går på McDonalds ibland. Och yoga har jag aldrig testat...Fast jag gillar i och för sig träleksaker! :-) Är ändå övertygad om att jag är den bästa mamman som MINA barn kan få!

Anonym sa...

Oj, glömde visst att signera min kommentar! Det var ju bara jag - Malin O :-) Vimsig och snurrig som vanligt. Kramar!!!

Millan sa...

:-) det handlar nog mycket om vilka varderingar man har och inte sa mycket pa om man har ekolada eller utovar Yoga varje vecka! Jag ar ocksa saker pa att du ar den basta mamman till dina barn!