CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 1 oktober 2007

Harliga helg

I helgen har mamma, Leif och Freddie varit har och halsat pa oss. Vi har haft en san dar riktigt mysig helg som jag tror att vi kommer leva pa lange. Nagot som oroade mig mycket nar vi fick barn var att Nils inte skulle fa den dar riktiga kontakten med familjen dar hemma men vi marker nu att Nils mycket val kommer ihag dem fran gang till gang och han blir helt overlycklig nar vi traffas. Han far sa mycket uppmarksamhet att det nog blir lite trakigt for honom nu nar de har akt igen...


I lordags trotsade vi regnet och akte upp till Clifton Village dar vi strosade runt i butikerna i nagra timmar. Efter lunch pa Primrose Cafe, dar Nils at den storsta kaka han nagonsin sett, akte grabbarna hem och jag och mamma forsatte kika i affarer i nagra timmar.

Pa kvallen hade vi ordat barnvakt for Nils och gick ut och at middag pa Severnshed. Vi at en relativt tidig middag sa efterat akte vi ut pa landet och gick pa en riktig landsbygdspub.


I gar korde vi ut pa landet igen, den har gangen till naturreservatet 'Slimbridge' med massor av faglar. Ingen hojdare om man (las: jag) tycker att faglar ar lite otacka men roligt att se att Nils var fullstandigt oradd.







I gar kvall kom Bens foraldrar pa middag och nu i morse var det dags for hela familjen att kora tillbaks till Stansted och flyga hem till Goteborg igen. Det kanns som om vi har hunnit med riktigt mycket den har helgen men anda har tiden gatt alldeles for fort. Precis som vanligt. Och precis som vanligt var det jatte ledsamt att saga hej da. Som alltid sa vi att, ja men nu ar det bara 12 veckor till jul och da ses vi ju igen. Just nu later 12 veckor jatte lange ....

8 comments:

Desiree sa...

Härligt att familjen kom på besök. Det är alltid kul. Ni verkar ha haft en riktigt bra helg.

Jill Wegerup sa...

Vad mysigt med besök. Vi var precis samlade för mammas 60 års dag och syster som fyllde 35. Deagar ihop så är det som livet handlar om. Det är guldkornen.

Millan sa...

Desiree - Ja det ar mysigt att fa spendera lite mer an bara en snabb visit tillsammans. Nar vi ar hemma kanns det alltid som om det ar sa manga som ska besokas men nar de ar har sa blir det lite mer kvalitetstid ihop!

Jill - Ja visst ar det sadana dagar som raknas!! Kanske hade man inte uppskattat det lika mycket om alla bodde nara varandra och man traffades varje vecka?

Anonym sa...

Låter som en urmysig helg! Tilda och jag hade tjejdag och åkte in till stan. Vi fikade och shoppade och hade det jättemysigt. Hon har blivit så stor, det är som att åka iväg med en liten kompis. Sedan träffade vi Sara och fikade lite till!
Kramar Malin, Tilda och Elliot

Millan sa...

Malin - vad mysigt!! Jag tyckte att det kandes sa nar jag reste sjalv med Nils i somras. Pa bussen ifran Heathrow satt han i ett eget sate brevid mig och tittade ut genom fonstret. Vara barn borjar bli stora :-) Fick ni shoppat nagot?

Annika sa...

Ja, lyllo du!! Det är fördelen med att bo i england. Folk kan kvista över lite lättare.
Och du kanske kan åka hem lite oftare.
Som vanligt är det så jättekul att se alla bilder som du tar!!

Annika sa...

btw, jag blev också en yoga fldrer! TRODDE jag aldrig!!! Hi, hi!!

Millan sa...

Annika - tack :-) och ja jag haller med om att vi har tur dar med att folk kan komma pa besok lite lattre!
Jag hade heller aldrig trott att jag skulle bli yoga foralder men dar ser man!