CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 10 oktober 2007

The Office

Jag gillar verkligen mitt jobb men efter ett tre timmar langt mote med en man som far David Brent fran 'The Office' att framsta som en sansad person haller jag pa att slita mitt har i ren frustration. En mer gubbsjuk, nedvarderande och irriterande man far man leta efter - och nu pratar jag inte om David Brent! Efter att ha snackat om hur bra hans foretag och framfor allt HAN ar i en timme vande jag pa steken och framforde nagra valsittande klagomal mot hela deras satt att hantera oss som kunder. Hans repsons var att titta ner, som om han skamdes, sedan titta upp pa mig och se 'latsas skamsen' ut, rikta sin hand, som om den vore en pistol, mot sitt huvud och latsas skjuta sig sjalv. Sa pinsamt!

Jag kommer ihag att jag satt i liknande moten nar jag precis hade borjat har ar och var stum av forundran over diskussionerna som holls. Alla dessa 'shipping' och exporttermer som jag aldrig trodde att jag skulle kunna forsta. Efter sex ar inser jag nu att termerna ar just det - termer - och egentligen pratas rent skitsnack pa motena. Jag har forstatt att termerna egentligen bara anvands for att det far pernsonerna som anvander dem att lata viktiga. Men som sagt... Stor i Orden - Liten pa jorden.

Den forsta gangen jag insag att jag faktiskt forstod allt som sades pa motena och insag hur oviktigt det mesta som sades var fick jag samma kansla som man som barn far nar man plotsligen inser att ens foraldrar inte ar nagra allsvetande orakel och faktiskt kan ha fel ibland. Ja alla utom mina foraldrar forstas... ;-)

3 comments:

Desiree sa...

Vilken typ och vilken respons när du framförde klagomål mot honom. Det är så man häpnar. Vilken äckligt självcentrerad typ.

Millan sa...

Ja josses vilken manniska. Han var som en karikatyr fran nagon film som bara kunde prata i klyshor. Sa underligt! Om han slagit mig i baken och kallat mig lilla gumman sa hade jag inte blivit forvanand...

Petchie75 sa...

Det är inte klokt att det finns sådana människor på riktigt!! Pinsamt!!