CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 12 oktober 2007

2-aringar

Ibland undrar jag om inte alla borde ha en liten tvaaring hemma?! Sa mycket som vi skrattar dar hemma varje dag just nu har vi inte skrattar pa manga ar :-). Visst kan tvaaringar vara jobbiga ocksa och var kille har humorssvangningar som far en tonaring att verka harmonisk. Men samtidigt hander det hur mycket som helst just nu. Det kommer nya ord och funderingar varje dag.

Just nu haller han pa att ga igenom nagon slags 'tycka synd om Nils' period och varje dag later han lite ynklig och sager 'poor Nils'. Varje kvall drar han upp pyjamasbyxbenet och visar oss en liten sarskorpa som har funnits dar i flera veckor nu och sager: 'Ont Mamma, poor Nils'. Sotgris!

Han verkar ocksa ha en latsaskompis som han pratar mycket om. Det hela borjade nar vart golv levererades for nagra veckor sedan. Levaransen kom i en jattestor lastbil och Nils var fullstandigt exalterad over detta. Nar sa lastbilskillen kom med forsta paketen flinade Nils upp sig och sa: Hallo Honkey! Det lat precis som om han kande killen men inte hade traffat honom pa lange. Vi blev lika forvirrade allihop.

Sedan dess pratar han om Honkey varje dag och sa fort han ser en lastbil sager han: 'Oooo Honkey's latbil'. Urskumt!!

Jag alskar det har fotot eftersom Nils ser precis sa busig ut som han ar har! Synd att Ben haller pa att somna bara... ;-)

12 comments:

Anonym sa...

Hej!
Har precis tittat klart på din 'hemma hos' film :) Jätteroligt att se hur ni bor och hur ni har gjort med köket och vardagsrummet. Tycker det var helt rätt att öppna mellan kök och matrum, nu är det ju ljust och öppet :) Måste också säga att jag tyckte det var roligt att höra din dialekt :) Det var så länge sedan jag hört någon prata svenska, nu längtar jag bara tillbaka :) Jag kanske borde dokumentera våra förändringar i huset, har inte gjort det alls hittills.
Nåja, iaf jätteroligt att se ert hus, det kommer bli så fint när ni är klara med övervåningen också :)
Kram,
Audur

Desiree sa...

Nils verkar vara en jättego liten kille. Trevlig helg på dig Millan.

Anonym sa...

Haha, vad roliga saker han säger och gör. Som när han hälsad på lastbilskillen som de var polare sen långt tillbaka. Förstår det är många skratt hemma hos er! Ett riktigt charmtroll till son :)

Fia sa...

Guuuuuud vad söta dina killar är!!

Millan sa...

:-) tack. Ja han ar en riktig guldklimp. Och jag ar inte ALLS partisk nar jag sager det... Men allvarligt sa ar den har aldern ruggigt skoj. Mycket frustration fran hans sida (och saledes varan ocksa..) men valdigt mycket skoj ocksa!

Audur - Jag tycker att det vore jatte skoj att se hur det ser ut hemma hos er sa jag tycker helt klart du ska dokumentera eran renovering ocksa!!

Trevlig helg alla!

Anonym sa...

Halloj!
Ja, de är för goa dessa ungar. Supersöta kort på Nils! Han har ju blivit så stor sen jag såg honom sist! Minns att jag tyckte också tvåårsåldern var häftig, helt plötsligt blev de så stora! Och alla dessa roliga saker som sas! Sedan minns man tyvärr alla raseriutbrott som kom ungefär samtidigt och man stod där helt paff och undrade vad som hände med sin så tidigare harmoniska tjej! Men det går över och nått annat tar vid istället :-) Kram kram Malin

Petchie75 sa...

Vilka härliga foton på Nils och vilka roliga kommentarer han kläcker ut sig - jag förstår att ni skrattar mycket! Det är så roligt med två-språkiga barn tycker jag, det kan bli så tokiga formuleringar ibland.
Ha en trevlig helg!

Anonym sa...

Hej vännen, han är för go lille Nils. Ser framemot att träffa er alla i jul. Kommer ihåg ett skönt uttryck fr Alfons tidigare i år. Jag frågade om jag kunde få en kram. Nä, de är slut.....:) Vad får de allt ifrån. Hoppas att vi har tillgång till Internet då & då så att jag kan kika in i bloggen & hålla koll på er. Saknar er massor!! Många kramar Malin

Millan sa...

Malin O - Ja visst borjar de bli stora! Lite galet nastan... men valdigt roligt! Idag har de dock blivit en del gnall for han ar superforkyld....

Petra - Ja det blir en hel del heltokiga uttryck pa svengelska han far ur sig. Lite frustrerande tycker han dock att det ar att inte alla forstar vad han sager. Tex sa han flera ganger till just Malin O's (harover) dotter flera ganger i somras to SIT DOWN! Men hon fattade ju inte vad han menade..

Malin - Ja internet ar bra! Jag saknar dig ocksa. Kram!

Anonym sa...

Hmmm, vad skumt. Har mailat dig om var jag finns. Skriver här istället!

Kram kram

Millan sa...

Annah - tack! Jag kikar in pa nya sidan ikvall!

Monica sa...

WOW, vilken liten sötnos Nils är! Och jag personligen ÄLSKAR små busfrön som är fulla av energi:)