CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 15 oktober 2007

Nils rum

Nu ar Nils rum klart och vi ar faktiskt ratt sa nojda. Rummet ar pyttelitet, bara 7 kvadratmeter, sa jag trodde aldrig vi skulle kunna fa in alla hans mobler, men det gick. Eller rattare sagt, byran star kvar i vart sovrum och den kommer nog fa bo i gastrummet nar det ar klart.

Sa har blev det i alla fall:

Vi ska snart kopa en ny sang till Nils, men an sa lange funkar det med spjalsangen


Det ar otroligt skont och roligt att det hander lite har hemma och att vi kan 'bocka av' rummen, ett efter ett. Forra veckan malade vi aven om i koket - for femte gangen. Nu tror jag att vi ar nojda i alla fall. Sjalva matrumssidan ska ocksa malas i samma 'Barley White'. Jag gissar att Ben inte kommer lata mig slappa pa kvallarna utan kommer sticka en pensel i handen pa mig sa fort jag kommer hem ifran jobbet...

12 comments:

Anonym sa...

Wow, vilket kanonfint rum Nils har fått. Jättefint och jättemysigt! Tänk vad duktiga ni är! Vi var färdiga med Elliots rum i somras (dvs tapeter, golv och målning) men fortfarande har han inga möbler, gardiner eller tavlor. Men det står näst på vår lista. Efter dränering av hus, total-renovera nedvåning, måla trappa, fixa till trädgården efter omdräneringen.... Stackars Elliot, han hinner nog flytta hemifrån innan vi får upp gardinerna i hans rum...

Idag var förresten Elliots första dag på dagis. Han älskade det! Ville inte gå hem när det var dags. Så idag hade jag två barn som inte ville gå hem. Tog ju en stund att få dem kläderna om man säger så. Men det är ju härligt att det är på det hållet förstås. Hoppas att det håller i sig!

Kram - Malin O

Petchie75 sa...

Vad fint rummet har blivit! Och vilka snygga, roliga gardiner - de måste Nils tycka är jättefina! Barn behöver ju inte så stora rum, iaf inte när de är små, då är de ju ofta i samma rum som föräldrarna.
Lycka till med resten av målningen!

Ullebulle sa...

Tjusigt!!! //Ulrica

Desiree sa...

Åh vad fint rum Nils har fått. Färgerna och gardinerna var väldigt fina. Kul att det går framåt. Jag tycker ni jobbar på i ett snabbt tempo. Men det är ju både skönt och härligt när det händer saker och man ser resultat efter hårt slit.

Anonym sa...

Kul!! Att se framstegen.. Mkt fint :) Tror nog att lille Nils kommer at trivas i sitt rum. Ngt att visa för kompisarna. Nu måste jag sätta fart m packningen. Kan inte fatta att vi imorrn sitter i Paris vid denna tiden & väntar in flighten till RIO. Mailar & berättar vad som händer.
Puss & kram Malin

Anonym sa...

Superfint Millan! Vad duktiga ni är!

Anonym sa...

Wow, jättefint. Är det här samma rum som för några vecko sen var ett enda kaos med en massa bråte på golvet?
Vad det verkar hända saker hemma hos er nu.
Jag gillar att rummet känns klassiskt fint och inte är så överdrivet "pojkigt" inrett om du förstår vad jag menar. Alltså bara blått, fotbollstapeter och annar liknande. Jag blev också väldigt förtjust i gardinerna. Har du sytt eller är det färdigsydda? Väldigt snyggt är det, allting. Blåa stolen bredvid sängen är otroligt fin, är den handmålad och en personlig present till Nils? Jag kan inte se texten, men det ser ut som det står Nils på den. Men jag kanske läser helt galet nu...

Millan sa...

Malin O - Tackar! Ar Elliots rum det lilla brevid erat sovrum? Kommer jag ihag helt fel eller ar det ocksa ett valdigt litet rum? Kanske inte sa litet som 7kvm, men inte jatte stort va? Och visst har Tilda likadana mobler som Nils?
Gott att han trivs sa bra pa dagis!! Han ar ju en liten tuffing sa det kommer nog ga valdans bra!

Petra - tack! Jag ar inte sa glad for barnsliga tapeter eftersom risken ar att de vaxer ifran dem pa nagot ar. Sa darfor kanns det ok att ha lite barnsligare gardiner, for de kan man ju bara byta ut sedan!

Ulrica - tack :-)

Desiree - tack! Vi hade en svacka i somras nar det var svart att fa oss att jobba. Vi hade ingen lust alls med DIY men nu kanns det som om vi har kommit in i andra andningen och vi kan se slutet pa det hela. Det kanns lite mer motiverande nu nar man kan se stora skillnader efter bara nagra dagars jobb!

Malin - Lova hora av dig! Gissar att du ar jatte nervig nu och om nagra timmar reser ni. Stor kram!

Pernilla - tackar och bugar :-). Du om nagon vet ju hur det ar med en massa renoveringsarbeten. Att fardigstalla rummen, moblera och fixa ar ju definitivt det roliga!!

Anne - tack. Ja det ar det lilla rummet som forrut var ett riktigt 'box room'. Jag ar inte sa dar jatte fortjust i typiska pojk och flickrum med blatt och rosa. Det kandes mer neutralt med ett 'safari tema'. Gardinerna har jag sytt och det ar ju latt som en platt med penelgardiner!
Den lilla bla stolen ar en favorit! Vi fick den i dop-present av bland annat Malin som kommenterat ovan :-). Det star Nils pa ryggen och pa sitsen ar malade figurer sa som Paddington Bear, Tummen, Karlsson pa taket. En riktigt svengelsk stol alltsa :-)

Cecilia sa...

Jätte fint rum som Nils har fått.Vilka gulliga kort förresten,i ditt tidigare inlägg.
Jag önskar just nu att det fanns något annat alternativ än just spjälsäng....den är så hög så magen tar emot när jag ska lägga Eric.Snart når jag inte ner till madrassen.Hihi.

Annika sa...

Jättefint, Millan!!! Verkligen! jag blev helt kär i gardinerna!! skitsnygga!
Ni är verkligen duktiga som håller på att fixa och dona med rum efter rum. duktiga är ni! Snyggt blir det!!!

Saltistjejen sa...

Rummet ser jättefint ut tycker jag! Och jag är imponerad över att ni fått in så många av Nils möbler utan att det för den skull ser övermöblerat ut. Applåd!!
Förstår verkligen att det är skönt när man får saker och ting gjorda. Särskilt detta med renoveringar och oftast brukar ta längre tid än man först planerar.

Millan sa...

Cecilia - :-) Oj ja jag kan tanka mig att det ar lite lurigt att lagga honom i spjalisen nu... och lattare lar det val inte bli forran bebisen ar ute!

Annika - tack sa jatte mycket! Jag gillar ocksa gardinerna maste jag saga. De ser 'snalla' ut tycker jag. Roliga utan att bli for 'gralla'.

Saltis - Tack :-). Renoveringen ar redan inne pa overtid. Vi var valdigt blaogda nar vi borjade och trodde pa allvar att vi skulle vara klara tills i paskas (ca 5 manader efter att vi flyttat in). Men sa blev det ju inte och vi lar inte vara klara till jul heller. Men tills i var hoppas jag i alla fall!!