CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 3 oktober 2007

Otur

Jag borjar undra om den har sista helgen i September ar lite otursforfojld? Mamma har kommit over precis den helgen flera ar i rad nu och det har aldrig varit nagra problem, forran forra aret. Da hade vi en kanonhelg anda fram tills sista kvallen da alla fyra (Nils, Ben, Mamma och jag) blev magsjuka och spenderade hela natten med att krakas. Stackars mamma var tvungen att aka till Heathrow och ta flyget hem fast hon forfarande madde daligt.

Den har helgen var jatte mysig men i mandags eftermiddag fick jag ett telefonsamtal fran mamma. De satt fast i trafik ca 1 timme ivag fran Stansted flygplats pa grund av en trafikolycka. Fast de hade lamnat Bristol med valdigt god marginal, dvs ca 6,5 timme innan flyget skulle ga (det tar 3 timmar att kora dit) sa kom de inte fram till flygplatsen forran en timme EFTER att flyget gatt. De var givetvis inte ensamma om att vara sena till sitt flyg men lyckades i alla fall kopa nya biljetter till morgonflyget dagen efter. De fick betala for de nya biljetterna och aven for hotellet eftersom det var deras egna ansvar att ta sig till flyget i tid. Nar de ringde Martin (min styvbror) som skulle hamnta dem vid flyget med Leifs bil fick de reda pa att han anda inte hade kunnat komma for bilen stod stendod utanfor huset. Surt!

Sa i gar eftermiddag ungefar en halvtimme efter att mamma berattat att de antligen var hemma, cirka 24 timmar efter att de lamnat Bristol borjade jag ma illa och kande snart att jag inte kunde stanna pa kontoret langre. Jag tog en taxi hem och har spenderat de senaste 12 timmarna med att vara magsjuk. Fy vilken vidrig sjukdom det ar! Men det positiva ar ju att det gar over snabbt sa nu mar jag redan mycket mycket battre. Hoppas bara att jag inte smittat Nils och Ben...

Det kanske vore en ide att ta nasta ars besok en annan helg...

5 comments:

Petchie75 sa...

Åh nej vilken otur!! De måste ha varit så stressade där de satt i bilen och inte kunde komma fram till flygplatsen.
Och stackars dig! Maginfluensa är inte kul - och ni har väl bara en toalett... inte kul alls. O hade ngt liknande i augusti, han gick ner 5 kg på tre dagar!
Det är nog bäst att ni byter datum nästa år för familjebesök.
Krya på dig!

Annika sa...

Fy fan för magsjukor...Tvi vale...du får börja köra knepet med vitpepparkorn. Svälj 10-15 korn när sjukan härjar, fortsätt så varje dag så länge sjukan finns i huset och ta sen ngra dagar till för att vara på den säkra sidan.
Det låter onekligen som om den helgen är lite otursdrbbad för er. fast, nästa år borde det vara tredje ggn gillt...
Feel better!!

Desiree sa...

Ja det låter verkligen som om ni har haft en del otur. Jag hatar verkligen att vara magsjuk, det är det värsta jag vet. Vitpepparkorn i all ära men det viktigaste är att hålla allt kliniskt rent när någon i familjen har magsjuka. Klorin, alcogel, tvätt av handdukar och disktrasor i minst 60 grader och tvagande av händer ofta ofta. Skönt att höra att du mår bättre. Bra är också att hålla sig hemma 48 timmar efter att man börjat känna sig bättre. Det blev verkligen en jobbig resa för dina föräldrar också. Skönt att de nu är hemma välbehållnad.

Anonym sa...

Stackare! Krya på dig och så håller jag tummar och tår för att övriga familjemedlemmar inte får magsjukan. Inte roligt alls, men som du säger, det enda positiva är att det går över hyfsat snabbt. Men det är en klen tröst när man mår skit och känner sig svag och ynklig. Som sagt, krya på dig!
Vilken otur med din mamma och hemresan, så typiskt. Men ni hade en härlig helg i alla fall, och det var så klart viktigaste!

Millan sa...

Tack sa mycket for alla krya pa dig halsningar! Jag mar mycket battre och ar nu tillbaka pa jobbet. Jag vet att man borde stanna hemma 48 timmar men min chef ar allt annat an sympatisk nar det galler sjukdagar. Han var redan sur igar nar jag ringde in, fast han sag mig bli sjuk i tisdags pa jobbet..Sa eftersom jag mar mycket battre kandes det bast att ga hit.
Hittills har de andra klarat sig som tur ar.. jag haller tummarna stenhart for att det fortsatter sa!