CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 17 oktober 2007

List Mania

Jag alskar listor, av alla slag. Varje dag innan jag lamnar jobbet gor jag en lista for morgondagen. Oftast foljer manga av sakerna pa dagens lista med till morgondagens lista... :-D

Har kommer en helt annan lista som jag helt frackt snodde fran Annikas blog. Om jag slutade att spendera tid pa sadana har listor kanske jag skulle haft en storre chans att hinna med allt pa min jobblista?!

1. När gick du upp idag?
Klockan ringde 6.45 och da gick Ben upp. Jag gick upp kl 7.01.

2. Diamanter eller pärlor?
Diamanter - inget snack om saken!

3. Senaste filmen du såg på bio
Jag kommer absolut inte ihag. Har inte varit pa bio sedan innan sommaren nagon gang tror jag, vilket ar synd for jag alskar att ga pa bio! Senast sedda filmen hemma var dock Dream Girls. Vi gjorde nagot vi valdigt sallan gor, det vill saga, stangde av i mitten av filmen. Kunde inte alls komma in i den av nagon anledning...

4. Favorit-TV- program?
Just nu: Spooks. Ny serie borjade i gar. Kanonbra engelsk serie.


5. Vad åt du till frukost?
Havregrynsgrot med Maple sirap.


6. Vad är ditt andranamn?
Therese

7. Din favoritmat?
Det andrar sig hela tiden men nagot jag laste pa Petras hemsida om kaldolmar fick mig att langta efter riktig husmanskost. Da speciellt Kroppkakor!

8. Vilken mat gillar du inte?
lamm, get, getost eller nagot som over huvudtaget har att gora med brakande djur!

9. Favoritchips?
Ostbagar. Chips klarar jag mig utan...

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
James Blunt's nya, men jag gissar att det kommer andras till Kents nya nar jag kopt den...

11. Vilken bil kör du?
Renault men vi onskar oss en Volvo Cross Country i julklapp ;-)

12. Favoritmacka?
Ploughmans cheese and pickle i England eller en med agg och kalles i sverige.


13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, kan du bara inte med?
Tjuriga, elaka manniskor

14. Vilka är dina favoritkläder?
Hemma: Pyjamas - ja sa arlig ar jag att jag kan erkanna det! ;-)
Jobbet: Kjol, hoga boots och nagon fin top
Utekvall: Jeans, hogklackat och nagot fin top, dock inte samma top jag har haft pa jobbet hela dagen...(se ovan)

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
jag har valdigt svart att svara pa den har fragan. De senaste 8.5 aren har alla vara pengar gatt at till att resa mellan England och Sverige och aren innan dess gick alla pengar at till att kopa cider pa studenthaket, sa vi har inte varit pa nagra extravaganta resor alls. Om jag fick valja en resa skulle den ga till en storstad med massor av shopping, sightseeing och fina resturanger en veckan och sedan fortsatta pa nagon exotisk o med en vecka av boklasande, solande och allmant slappande en vecka till. Men jag kan inte valja nagot stalle pa jorden som jag allra helst vill aka till, det finns alldeles for mycket jag skulle vilja se!

16. Favoritklädmärke?
White stuff


17. Var vill du dra dig tillbaka?
Sommarhuset pa vastkusten

18. Favorittid på dagen?
Kvallen

19. Var är du född?
Goteborg

20. Vilken är din favoritsport att se på?
I england: Rugby
I Sverige: Ishocky

21. Coca Cola eller Pepsi?
coca cola

22. Fotboll eller ishockey?
Rent generellt: Ishocky men en fotbollsmatch mellan Sverige och England slar allt!

23. Är du en morgonmänniska eller nattuggla?
Om jag fortfarande ar vaken vid 23 snaret kan jag vara vaken hela natten. Men oftast har jag somnat for lange sedan da, nu for tiden. Jag ar absolut ingen morgonmanniska!

24. Pedikyr eller manikyr?
Manikyr. Liksom Annika har jag fotfobi och skulle inte njuta en sekund av att nagon pillade pa mina fotter.

25. Vad ville du bli när du var liten?
Skadespelerska

26. Bästa barndomsminnet?
Alla sommrar i sommarhuset

27. Varit i Afrika ?
Nej, men jag skulle garna vilja aka dit

28. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Eh.. nej?!

29. Varit med om en bilolycka?
Nej

30. Favoritdag i veckan?
Lordag morgon

31. Favoritrestaurant?
Clifton Sausage Restaurant

32. Favoritblommor?
Tulpaner

33. Favorit-snabbmatsrestaurant
Wagamamas

34. Äger du en cykel?
Ja det star en gammal rostig en hemma hos pappa (om han inte har kort den till tippen redan?)

35. Vem fick du senaste mailet från?
Min pappa

36. I vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Habitat

37. Läggdags?
Runt 22.30 oftast


38. Senaste personen du delade en middag med?
Ben

39. Vad lyssnar du till just nu?
Jana som frenetiskt faxar i bakgrunden och BBC Radio 2.

40. Favoritfärg?
Rott

41. Hur många tatueringar har du?
Inga

Kopiera garna och gor sjalva!! Men beratta sa att jag kan komma och titta!! :-)

Nu tillbaks till dagens jobblista...

4 comments:

Annika sa...

Fniss (tänker på det du skrev i början av inlägget om att du borde ta tag i jobblistan istället)...JO, dessa listor är ROLIGA tycker jag. Om jag fick som jag ville skulle hela min blogg vara en lista. Nå, kanske inte...men, fler listor åt oss bloggare!!
Jättekul att läsa, Millan!!

Petchie75 sa...

Jag älskar också listor och kul att läsa din lista...
Habitat skulle jag också vilja kunna shoppa mer på!!

Desiree sa...

hi hi vi har en hel del gemnsamt Millan. Vi gillar samma färg. Vi ogillar samma typ av mat. Första gången jag smakade getost fick jag kväljningar på riktigt. Kent gillar du också. Habitat skulle jag också helt klart kunna shoppa en hel del på.

Millan sa...

Annika - Jag haller med. Fler listor!!

Petra - Ja visst ar det kul med listor! Habitat ar en kanon affar men lite dyr emellanat...

Desiree - Det ar det som ar sa roligt med listor. Man lar kanna folk lite battre!! Har du kopt nya Kent skivan?? Den kom ju ut i gar!