CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 8 januari 2008

Lat mig presentera...

Ett par av vara basta vanner har, Sara och Jim, har halsat en ny familjemedlem valkommen. For en vecka sedan kom han, deras lille kille Charlie. Sedan dess har jag pratat med Sara i telefon och aven traffat henne och den annars sa glamorosa Italienskan har sett blekare och trottare ut an jag nagonsin har sett henne forrut. Det lilla busfroet (Charlie, inte Sara!) haller dem vakna hela natterna och sover bara om han far ligga alldeles intill Sara och mysa. Men da sover ju inte hon saklart. Jag kanner igen det sa val fran nar Nils var nyfodd!!

Har ar han da, varldens finaste Charlie:


Han beter sig valdigt mycket som Nils gjorde dar i borjan. Han ar inte potty trained, han sover inte utan 'ylar' hela natterna, han ar bara nojd om han far vara i narheten av 'mamma', och han ater som en hast. Dock ar han lite harigare an Nils var!!

10 comments:

Anonym sa...

Vilken sötnos! Känner igen det där med sömnlösa nätter...//Malin O

Millan sa...

haha, ja visst ar han sot? Tyvarr ar Nils hysteriskt radd for hundar sa jag forsoker forbrilt komma pa hur vi ska kunna gora honom van med Charlie. Usch ja, somnlosa natter kan man vara utan!!
Kram

Annika sa...

Nämen vilken sötis!!!
Jag har hört att det är som att ha en baby när man har en valp...Och så verkar det ju, onekligen.

Saltistjejen sa...

haha! Det är lite som vår Lipton. Fast han är akttunge då. men nästan varje natt kommer han in och ska kela och leka. Med oss. I sängen. Man blir irriterad som 17, men känner sig samtidigt jättehemsk när man "kastar ut honom" ur sovrummet för att få sova. Som tur var så är han väldigt snäll för han brukar bara jama lite vid dörren efteråt men sedan gå iväg och leka eller sova i vardagsrummet.

Millan sa...

Annika - Ja visst ar han? Vi har tva hundar pa kontoret faktiskt. Bland annat min chefs Labbe som var alldeles nyklackt (eller ja, nagra manader var hon nog) nar hon borjade komma med chefen till jobbet. Detta var ungefar samtidigt som jag fick Nils och jag och chefen kunde ofta jamfora och forundras over hur likt det var att fa barn som att 'fa' hund :-)

Saltis - Det dar kanner jag igen fran dar Smurfy var liten. Vi fixade inte att ha henne i sovrummet eftersom det gjorde att vi inte sov nagonting sa vi larde henne ratt snabbt (om man nu kan lara katter..?) att sovrummet var en kattfri zon. Det ar bast for bade henne och oss for utan somn blir hennes matte och husse valdigt mycket tjurigare ;-)

Desiree sa...

En sådan sötnos! Det kan verkligen vara fullt upp med en valp i huset. Mycket att plocka och torka upp då de ännu inte är rumsrena och sedan kommer de in i tuggfasen och tuggar på ALLT. Så man får se till att ta bort skor och annat som man är rädd om.

Petchie75 sa...

Jättesöt hund - vilken ras är han? Hi hi, kul liknelse med en baby!

Millan sa...

Desiree - Ja det verkar helt klart tufft att ha hundvalp!! Jag kommer ihag allt for val hur det var nar vi hade valpen pa kontoret dar i borjan.. han kissade och bajsade overallt. Jag som var gravid och madde illa tyckte inte att det var allt for roligt ;-). Hittills har inte Charlie borjat tugga pa grejer men det kommer nog det med!

Petra - Ja visst ar han sot! Han ar en Border Terrier.

Anonym sa...

Nämen! Å! Vad fort man glömmer hur de är när de är små... Hur söta de är. Hur lekfulla de är. Hur krävande. Hur vassa tänder de har. Och hur fantastiskt det är att få se sin egen borderterrier utveckla sin egen personlighet :-). Hoppas de ska trivas med sin borderterrier, det är en underbar ras //Hälsar Pernilla med Biggles (den sistnämnde, som nu vid snart fyra års ålder, börjar lägga de sista valpfasonerna åt sidan....;-))

Millan sa...

Pernilla - Ja han ar verkligen sot!! Men kravande ar bara fornamnet. Sara och Jim ar helt slut efter en dag med honom och det ar nastan komiskt hur likt 'babylivet' det verkar att ha en liten valp. Roligt dock och de ar bada helt nerkarade i honom nu :-)