CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag 30 november 2007

Hjaaaalp Mossa!!

Hjalp! Jag behover hjalp!! Eller sa himla allvarligt ar det faktiskt inte, men igar nar jag skulle gora iordning adventsljusstaken sa insag jag att jag inte har nagon mossa hemma. Jag maste ha slangt den efter forra julen och tankt kopa ny i Sverige men sedan glomt av det. Det finns ingen mossa att fa tag pa har sa jag har en jatte STOR tjanst att be nagon om... OM, och bara OM nagon har tankt kopa mossa till sin egna ljusstake i helgen... finns det mojligen en chans att ni skulle kunna tanka er att kopa en pasa till mig da och skicka over? Och hemskt garna en pase med sma roda svampar ocksa sa betalar jag nar jag kommer hem i jul (om bara 3 veckor - hurra!!)

Pinsamt det har men jag tankte att det ar battre att fraga pa bloggen sa slipper jag peka pa nagon sarskild som da kanner sig tvungen att springa och kopa mossa, for sa himla roligt ar det ju inte. Dessutom ar det absolut inte livsviktigt sa det ar ingen fara om ingen har tankt moss-shoppa i helgen :-)

*** Mossproblemet ar lost! Mia har lovat kopa och skicka. Samma leverantor som forra gangen alltsa. Inte illa att vara privat mossleverantor till England :-D. Tack sa jatte mycket Mia, nu kan det bli advent i vart hus ocksa!!

6 comments:

Annika sa...

Haha..you go girl! Under flera år hade jag en ljusstake med samma mossa år efter år efter år. Det gick bra. Numera har jag en adventssljusstake i gjutjärn så jag slipper leta mossa som inte finns :-)
Hoppas ngn snäll kompis skickar...OCH lyllos dig som ska hem i jul!

Millan sa...

Ja jag har ocksa haft samma mossa (som jag vet att en kompis skickade over for manga ar sedan - det ar ju omojligt att hitta mossa i Sverige pa somrarna nar jag ar hemma) i flera ar men forra aret har jag en kansla av att det var en massa rott stearin over den efter jul sa jag tankte att jag skulle investera i lite ny...

Det ska bli harligt att aka hem i jul maste jag saga! Jag langtar nu! Stannar ni i Reston i ar? Hander det annars att ni aker hem ibland over jul ocksa?

Desiree sa...

Här finns det inte heller någon mossa. Jag skippar mossan och har köpt några söta röda band som jag knyter en rosett runt själv ljuset som dekoration istället. Man får tager vad man haver istället.

Millan sa...

Desiree - helt klart!! Min ljusstake skulle nog se lite lustigt ut utan mossa dock gissar jag.. Hur som helst sa har det lost sig och Mia skickar mossa pa mandag sa vi behover bara kora 'mosslost' forsta sondagen ;-)

Anonym sa...

Hej Millan,

Surfade in på din blogg via AussieKickis.
Ser ut att bli supersnyggt i ert hem efter renoveringen. Har du några nya bilder att lägga upp?
Jag älskar att se före och efter bilder.

Och måste säga att du har en sån söt pojke! Kanske man kan få några tips i framtiden på hur man håller svernska traditioner vid liv för barnens skull.

Ha det gott på andra sidan Irländska sjön.

Får man länka till din sida från min blogg?

Kram!

Millan sa...

Jess,
Skoj att du hittade hit!! Sa du bor alltsa pa Irland. Maste genast kika pa din blogg :-).
Tack for komplimangen om huset. Just nu ser det ut som 17 rent ut sagt! Vissa rum ar nastan helt fardiga men resten av huset ar i fullt kaos. Usch! Det kommer bilder lite efter som vi kommer iordning. Ska till Ikea (var annars!?) i morgon och ska ta lite fler foton efter det.

Du far garna lanka till mig!