CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 7 april 2008

April, April

Det ar verkligen Aprilvader har just nu. Forra sondagen spenderade vi hela dagen i tradgarden och man behovde inte ens ha jacka pa sig. I torsdags och Fredags var det ca 18 grader varmt sa i lordags akte vi for att kopa hem lite varblommor att plantera. Men nar vi vaknade i sondags hade det snoat under natten och det lag till och med kvar ett tunt lager pa marken o hustaken. Helskumt! Hela sondagen och aven i dag har det vaxlar mellan att regna, hagla och snoa och vinterjackorna har akt fram igen.



Ja jag vet, det ar inte nagra imponerande mangder sno direkt, men det ar mer an vi haft under hela vintern. Lite ironiskt nu nar vi borjat stalla in oss pa var!

Men hur stort det an ar med sno i Bristol sa ar det absolut storsta som hant i helgen att vi fatt en ny familjemedlem. Min kusin Sandra och hennes Johan fick en liten son i gar och min gudson Robin blev storebror. Det ar da man onskar att man inte bodde sa himla langt bort. Vi vill ju hem och traffa lille prinsen nu!!!

Grattis aven till Emma som fyllde ar i gar (jag hoppas du har fatt mitt meddelande pa mobilen!!) och till Oscar som fyller ett ar i dag!!

17 comments:

Desiree sa...

Ja det var verkligen aprilväder ni fick. Men fredagen med hela +18 grader låter ju underbart! Grattis till nya familjemedlemmen. Hoppas ni får tillfälle att träffa honom inom snar framtid.

Saltistjejen sa...

Oj ja aprilväder är det helt klart. Man blir alltid lika besviken när snön dråsar ner efter att man haft de första varma och sköna dagarna. Men som tur är så vet man att det kommer en stabilare vår trots allt!
Grattis till nytillskottet i familjen! Men visst är det tråkigt att man inte kan träffas så spontant som man skulle vilja. det är som du skriver, när något "större" händer som man verkligen känner av att man bor "långt bort".
Kram!!

Saltistjejen sa...

Jag har förresten äntligen svarat på din utmaning! :-) Bättre sent än aldrig....

www.gottablandat.wordpress.com sa...

usch ja, vilka jobbiga vädersvängningar, hoppas verkligen de blir var nu! förstar att du längtar hem, speciellt när alla fatt smatt. men visst skulle ni aka hem en sväng i maj? var i sverige e "hem" för dig? kram

Millan sa...

Desiree - ja fredagen var helt suveran! Vi at middag pa altanen flera ganger forra veckan. I dag ar det minusgrader ute och vi fick skrapa rutorna pa bilen. Mycket underligt. Men det blir nog snart battre!!
Vi aker hem till Sverige den 10-19 maj sa da ska vi fa traffa lille killen!! :-)

Saltis - Oh da ska jag genast ga in o kika pa din sida nu!!
De sager att det ska bli varmare redan i slutet av den har veckan sa jag hoppas att det har snovadret bara ar temporart!! Ja hemlangtan slar verkligen till nar det hander nagot stort hemma. Varst ar nastan dagar da man vet att hela slakten ar samlad och man ringer hem och hor alla i bakgrunden. Jag langtar verkligen till Maj da vi aker hem! Du hinner inte hem mer innan bebis nu va??

Lotta - Ja nu ar det allt dags for var!! FOrra veckan var man fullstandigt felkladd i vinterjacka och i dag kravdes bade tjock troja, jacka och halsduk. Man blir ju forvirrad!!
Ja vi aker hem i Maj och jag kan knappt barga mig! Hemma for mig ar Goteborg (mamma) och Karlskrona (pappa). Dock har vi en liten etta i goteborg sa det blir oftast sa att vi spenderar lite mer tid dar an i Karlskrona.

Anonym sa...

japp - Aprilvader finns det har uppe ocksa! sno och regn och hagel och sol om vartannat - fast det ar trevligare nu an det var for nagra ar sedan da vi hadde typ 10 cm sno over natterna...

www.gottablandat.wordpress.com sa...

hejigen
e du uppvuxen i Karlkrona? jag e nämligen uppvuxen i ronneby :-) , mamma bor fortfarande där!

Millan sa...

Linn - ja det ar verkligen underligt vader. I dag ar det snorkallt ute och kanns som rena vintern igen... Bring on Spring!

Lotta - Min pappa flyttade till Karlskrona nar jag var 11 ar sa darfor har vi spenderat en hel del tid dar. Sjalv flyttade jag dit nar jag var 17 sa jag gick de sista tva aren pa Chapman gymnasiet i Karlskrona. Sedan pluggade jag ett ar pa hogskolan i Karlskrona innan jag flyttade till Vaxjo for att plugga dar. Sa du ar Blekingska da!! Vad skoj! Jag har en stor plats i hjartat for Blekinge och skulle latt kunna tanka mig att bo dar i framtiden!

Annika sa...

Samma här..och så kommer förkylningarna som ett brev på posten. Just nu är bpde jag och K sjuka. Får skylla på vädret, 25 grader en dag, 8 grader och råkallt och regn nästa...
Brr...
ÄLSKAR din utsikt!!

Millan sa...

Annika - Usch det later inte roligt att ni ar sjuka. Men det ar sakert som du sager med tanke pa vadret som ar sa upp och ner.... I morse fick vi skrapa fonstrena pa bilen men nu nar jag var ute pa lunchen sa var det jatte varmt mitt i solen. Man har ju ingen aning om vad man ska ha pa sig!

Lullun sa...

Från +18 så var det verkligen en trist syn kan jag tänka. Men förhoppningsvis blir det inte fler av den typen av överraskningar på ett tag! :-)

Och grattis till tillökningen i familjen och de många födelsedagarna. Visst känner man sig LÅNGT borta ibland, tyvär.

Kul förresten med den lilla "Bönan-nedräkningen", såg den först idag. Den ska jag följa med spänning! :-)

Millan sa...

Lullun - Ja det var lite trist att det plotsligen lag sno ute. Vi som hade tankt spendera dagen i tradgarden. Men.. som sagt, det var ju inga mangder sno och ni hade nog bara skrattat om ni sett snon :-D
Ja jag tyckte nedrakningen var lite rolig. Men plotsligen kanns det som om det ar LANGT kvar. Och det ar det ju ocksa... ;-)

Petchie75 sa...

Jobbigt med aprilväder - det är så irriterande när man har ställt in sig på att det är varmare och så måste man helt plötsligt ta fram de tjocka kläderna igen.
Hoppas att det var en tillfällig köldknäpp och våren kommer tillbaka på riktigt!!

Millan sa...

Petra - Jag hoppas ocksa att det ar en tillfallig koldknapp. Hur som helst borde jag nog inte klaga for nu har det varit soligt och fint (men kallt!) i flera dagar... sa jag hoppas att varen trots allt ar pa vag. Eller sa ar det det har som ar var ;-)

www.gottablandat.wordpress.com sa...

hej igen millan! tack för dina ord inne hos mig. känns bättre idag, har bestämt mig för att bara tänka positivt till jag fatt svart pa vitt! men visst.. när man ska lägga sig pa kvällen och det är mörkt i rummet sa e de lätt att tankarna skenar iväg...
Kul att de även e lite bleking i dig :-) da har vi säkertligen sprunigt runt pa statt och ritz samtidigt utan att ha vetat om det :-) kram

Lisa Christensen sa...

Vädret har verkligen varit upp och ner, men nu skiner i alla fall solen här i London.

Grattis till den nya familjemedlemmen!

Millan sa...

Lotta - ja det har vi sakert varit!! :-)
Ja jag forstar helt klart att det inte ar latt att tanka positivt, speciellt inte om natterna. Stor kram!!

Lisa - i dag ar vadret helt underbart i Bristol. Visserligen kallt men star man i solen sa varmen den gott!!