CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag 14 april 2008

En helg fylld av vanner!

Den har helgen har vi spenderat med att umgas med vanner! I lordags morse kom Ruth over med Mackenzie sa att killarna skulle fa leka i nagra timmar. De hade jatte skoj och brakade nastan ingenting om vem som skulle leka med vilka leksaker ;-)

Vid lunchtid var det dags for Ben att ge sig av pa svensexa for Jim. Forsta anhalten var lerduveskjutning vilket tydligen var himla skoj. Ben har nu ett snyggt blamarke pa axeln som bevis pa att han var med... Eftersom Jim och Saras hus skulle vara invaderat av en massa killar som skulle sova over kom Sara och lilla vovven Charlie over till oss. Vi hade en mysig lordagseftermiddag och kvall ihop. Natten var inte lika mysig eftersom Charlie inte visste var han var och darfor gnydde hela natten. Ben kom hem vid 2 pa natten valdigt glad och sprallig kan man saga.

Pa sondagsmorgonen var inte Ben riktigt lika sprallig men bade Charlie och Nils vaknade tidigt. Nar Ben val orkat upp korde vi upp till hans Cricket plan och hade lite picknick.




Cricket planen ligger mitt ute pa landsbygden utanfor Bristol, men sjalvklart finns det en pub mitt over vagen :-) (hur skulle cricket spelarna klara sig annars?)

Pa sondagseftermiddagen kom ett annan svengelsk familj och halsade pa (Johan, Grace, Aron och Joe). Det vankades svensk fika med Gevalia kaffe som Johan kopt med sig forra gangen han var hemma (lyx!) och prinsesstarta fran exklusiva Ikea ;-). Dessutom hade jag slagit pa stort och gjort en frusen cheesecake som nog ar bland det godaste jag vet, men precis nar vi skulle hugga in insag jag att den ju inte ar bakad (bara frusen) och innehaller raa agg sa det blev inget med den saken for mig.

Joe

Aron

Det ar alltid lika roligt att umgas med andra Svengelska familjer. Samtalet vid bordet blir minst sagt intressant och jag undrar hur det later for folk som inte kanner oss!

Vi har haft en mysig men lite hektisk helg och for att gora det hela lite mer intressant bestamde vi oss for att borja pott-trana Nils i lordags. Vi provade for ca 2 manader sedan och da gick det inte alls. Han vagrade att satta sig pa pottan. Men den har gangen gar det galant (peppar peppar). Han har kissat pa golvet tva ganger under hela helgen, resten av gangerna har han sagt till och sedan sjalv gatt och satt sig pa pottan eller toaletten. Det tycker jag ar ratt imponerande! Pa natterna har han fortfarande bloja och det kanns som om det drojer tills det inte behovs langre. Det ska bli intressant att se hur det gar for honom pa dagis i morgon.

15 comments:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

vad MYSIGT ni ser ut att ha haft det! underbara bilder millan!!

Anonym sa...

Men va nu då?? Jag skrev ett inlägg och sen blev det nått jox!! *Morr*

I a f skrev jag att ni verkar haft en trevlig helg.
Och vovven på bilden var verkligen söt. Är det deras bebis än så länge?

Trevligt med picknick. Jag hoppas att sommaren snart kommer så att man kan ta sig en picknick och mysa i solen.

Hoppas att det går bra med Nils potty training.

Kram!
(Nu kopierade jag texten innan jag skickar i f a..)

Saltistjejen sa...

Det ser så idylliskt ut på engelska landsbygden tycker jag. Som att titta på en Kommissarie Morse deckare eller så.... :-)
Er helg verkar ha varit jättehärlig med en massa sociala aktiviteter. Skoj!

Låter super med Nils potträning! Hoppas det fortsätter så bra.
Kram!

Desiree sa...

Mysig helg. Toppen att det går så bra för Nils med pott träningen. Skönt för både honom och er om han snart kan slippa blöjor.

Anne sa...

Vad duktig Nils är, jag är imponerad över hans attityd till pottan. Hoppas det gick bra även på dagis idag, små myrsteg framåt hela tiden och vips så är han blöjfri för gott.
Ni verkar ha haft en fin helg, händelserik. Visst känns helgerna längre när man fyller dem med besök, akvititeter och grejer. Engelska landsbygden ja....Jag säger som Saltis, det ser så idylliskt ut och jag som älskar det mesta brittiskt (inklusive tv-serier och filmer där man ofta får sig en dos engelsk landsbygd) tycker dina bilder är så fina.
Apropå brittiskt. Jag hyrde en ny (ny här i alla fall) dvd-serie som heter Five Days. Enligt omslaget har den visats av BBC och den är från 2007. Riktigt bra kriminal/dramaserie i 5 delar.

Petchie75 sa...

Jag älskar brittiska pubar på landet, det påminner mig om när vi bodde där och vi barn alltid fick sitta i trädgården - hur är det nuförtiden, får barn komma in på pubarna? Kommer ihåg att det fanns vissa ställen som hade family rooms men annars var det utanför som gällde ;-)
Vad duktig Nils är, hoppas att det går bra på dagis också. Det är ju praktiskt att slippa två blöjbarn senare...

Anonym sa...

Heja Nils! Vad duktig han är! Det är så skönt när de börjar gå på pottan och man slipper de enorma sopberg som det blir av blöjor. Blöjor i sig är ju annnar ganska praktiskt... Vi skall testa pottträna Elliot till sommaren, får se om han är intresserad. Han har provat att springa omkring i kalsonger ibland och det gillar han. Men sen tröttnar han och vill ha tillbaka sin blöja :-)

Låter som ni haft en mysig helg! Vi har haft 4-års kalas för Tildas kompisar. Hon hade själv bestämt hur vi skulle duka (vad vi skulle bjuda på var mindre viktigt :-). Det skulle vara rosa papptalrikar med prinsessor på. Rosa pappamuggar med prinsessor på. Rosa servetter och rosa ljus på bordet. Helt i mammas stil. NOT!!!! Men hon var jättenöjd! Sedan hade vi fiskdam och det var ju kalaset höjdpunkt. Kalaset var över på två timmar och sedan var hela familjen helt slut!

Kram - Malin O

Annika sa...

Jag håller helt med om engelska landsbygden, så mysig och romantisk. Vackra gamla hus och böljande kullar och en och annan pub...NAJSIGT!!
Verkar som om ni hade en jättemysig helg. Synd med Cheese caken, men ni hade ju prinsesstårtan att gotta er åt i stället :-))

Millan sa...

Lotta - Ja det var en san dar mysig helg. Kanns som om vi har haft en massa sadana dar helger da inget hander egentligen det senste sa det var skoj med en full av aktiviteter!

Jess - Ja Charlie ar verkligen Sara och Jims lilla bebis. De ar sa kara i honom att de har bestamt sig for att kopa en till Border Terrier efter brollopet.

Saltis - Ja jag gillar verkligen den engelska landsbygden. Den ar en sa stor kontrast till staderna dar husen star pa rader och det ar bilar o folk precis overallt. Dock ar det lite knepigt eftersom det inte finns nagon allemansratt i England och man darfor maste halla sig till 'public walkways'. Sa det ar inte bara att ga ut och ga pa landsbygden vilket ar lite trist...

Millan sa...

Desiree - ja jatte skont om vi slipper blojor snart! Jag har markt att Nils redan nu tycker att det ar lite obekvamt med bloja sa det verkar lovande...

Anne - jag ar faktiskt ocksa lite impad av Nils pottraning. Speciellt som han sa totalt vagrat att satta sig pa pottan eller toan fram tills nu. Lustigt att det kan svanga om sa totalt!
Visst ar det fint pa den engelska landbygden!! Five Days har jag faktiskt inte hort tals om. Maste jag absolut kolla upp! Jag har varit lite dalig pa att kika pa tv det senaste aret da vi framst kollar pa serier pa dvd sa jag har helt missat den. Visst ar det skoj nar man hittar en ny serie som man verkligen gillar!!

Petra - ja jag ar ocksa lite kar i engelska country pubs! Sa mycket faktiskt att vi funderar lite lost pa att ha var brollopsfest i en sadan i framtiden. Men vi far val se...
Jag tror att det ar exakt likadant nu, dvs barnen far bara komma in pa sk family pubs och da vara i tradgarden. Jag tror inte man far slappa in barn som ar yngre an 14 ar, ens i sallskap av en vuxen person.

Millan sa...

Malin - Ja visst ar han lite duktig. jag undrar om det kommer ett bakslag snart?! Vi far se... Nattbloja lar han nog ha ett tag dock for hans blojor ar helt dyngsura pa morgonen. Blir intressant att se hur det gar for Elliott! Det ar ju sa individuellt det dar. Nils har absolut inte varit redo forran nu.

:-D vad jag skrattade nar jag laste om dukningen till kalaset for Tilda. Sa typiskt tjejigt.. och nej inte alls din stil :-D. Hoppas du tag lite foton..??

Annika - ja det gick absolut ingen nod pa mig!! Det rackte gott med Prinsesstarta :-D. Dock var jag tvungen att smaka lite pa cheesecaken bara for att liksom kolla om den var god. Det var den.

Lullun sa...

Du hade också en aktiv helg ser jag. Kul med besök och allt. Skrattade lite åt den "sprallige" Ben. Det känns igen, från min andra hälft. *hihi*
Och vad duktig Nils är. Vår 3.5-åring började också någon gång vid dryga 2 år, men tvärvägrade plötsligt, efter ett Sverigebesök med morfars "farliga" toalett. Men nu funkar det igen, tuligt nog. Men inte om natten och inte med nr 2... ;-) Men det får helt enkelt bara ta sin tid. Jag vill inte stressa på.

Millan sa...

Lullun - Jag tror att det ar jatte vanligt att nattblojan sitter kvar ett bra tag efter att de ar torra. Och likasa att de inte vill gora nummer 2 pa pottan eller toaletten. Men jag tror som du att man inte ska stressa pa!! Det hade inte alls gatt bra pa dagis i gar. Inte en enda kiss i toan utan allt rakt i byxorna. Harligt ;-). Men sa fort han kom hem bad han att fa ga pa toaletten och hela kvallen gick det sedan kanonbra. Underligt...

Lullun sa...

Ja, visst är det väl så, att det sista tar lite extra tid. Men instinkten hos människan är ju ändå att hålla sig ren, så det sista ska nog också falla på plats med tiden.

Sedan tror jag också att det är lite så, att barnen klarar "ett ställe åt gången". Iaf var Aaju t.ex blöjfri länge på dagis innan han började där hemma (efter bakslaget med morfar "spooky" toalett, vars ring hade en tendens att ramla ner... ;-) )

Millan sa...

Lullun - jag ar lite forvanad over att det inte alls funkade pa dagis igar faktiskt. For han har varit mycker mer intresserad av att ga pa toaletten dar an hemma. Just eftersom hans kompisar gar pa toan och han da vill hanga pa... Men som sagt, det kommer val med tiden! Och tills dess gar tvattmaskinen varm ;-)