CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 24 april 2008

Brollopsnerver


Sa dar ja, nu har det blivande brudparet akt ivag till Italien och vi andra (hela 35 personer pa samma flight) foljer efter pa lordag. Det ska bli SA roligt!!! Jag har aldrig varit i Italien och aven om det har blir en rejal snabbvisit sa ska det bli valdigt skoj.

Jag har borjat packa lite hemma och det har aret ska jag definitivt komma ihag att ta med mig nasdukar. Forra aret kom bade jag och Sara pa i sista minuten att vi glomt ta med oss nasdukar och fick ta de enda jag hade i min vaska - ett par fina pappersnasdukar med tomtemotiv pa. Ett ratt smart drag for nar det blev allt for kanslosamt i kyrkan var det bara att kika ner i knat och titta pa nasduken sa kunde man ju knappast halla sig for skratt!

En mycket kanslosam Ian vantar pa sin brud - Jana - forra aret i juni.

For oss andra rackte det med att titta pa Ian sa borjade vi ocksa bola..

Fast for att ni inte ska tro att vi spenderade hela brollopet med att grata kan jag visa att vi faktiskt var ratt sa fnissiga och glada ocksa! Har ar vi precis innan vi ska ga in i kyrkan och nerverna var pa helspann!

Jag vet att Sara ar valdigt orolig over att hon ska borja grata sa fort hon kommer in i kyrkan och jag gissar att det ar precis vad vi kommer gora allihop.

Appropa att grata sa brukar jag ofta vilja gora det nar jag har varit hos tandlakaren och maste betala for 'nojet'. Jag har alltid gatt privat i England eftersom det ar sa svart att fa en tandlakare som ar kopplad till den vanliga sjukvarden NHS sa aven om jag valdigt sallan behover gora nagot annat an den vanlgia undersokningen och kanske en polish sa blir det snordyrt. Men for nagra veckor sedan lyckads jag antligen hitta en NHS tandlakare och i gar betalade jag saledes £0 (!!) for undersokning, fixning av en gammal fyllning och polish. Detta for att jag ar gravid och darfor inte betalar for tandlakarbesok eller nagon medicin tills bebisen ar 12 manader gammal. Hur bra ar inte det??

9 comments:

Anonym sa...

Vad mysigt det låter med bröllopp i Italien. Ni kommer säkert att ha det jättebra.
Jag har aldrig gråtit på ett bröllopp. Jag sitter istället där med ett Cheshire cat grin..hi,hi..
Det där med tomtemotiv på näsdukarna lät ju som en bra idé för att hålla tårarna i schack.. :D

Jag önskar att vi också hade gratis tandvård här när man är gravid. Mitt tandkött blöder så jag får alltid vara så försiktig och gurgla med Listerine för att det ska sluta blöda.

Kram!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

ooo vad mysigt med bröllop i italien. visst var de milano? sag att de ska va superfint väder här i schweiz och ända ner till mitten av italien hela helgen.. typ 25 grader varmt o sol.. sa ni far det nog underbart!!!

Cecilia sa...

Skall bli jätte spännande att höra om bröllopet sen.Gud så spännande.Vad roligt att ni är så många på samma flight.Det är ju suveränt det där med att inte behöva betala något för tandläkarbesöket.Ha det riktigt trevligt i Italien om vi inte hörs innan dess!!

Desiree sa...

Bröllop är verkligen vackert och stämningsfullt. Det är bra att du redan nu kommer ihåg näsdukar för det brukar ju bli en och annan tår för att det är just så fint och stämningsfullt. Det där med tandläkaren är ju helt suveränt, wow! Hur bra som helst. Skönt att få tandläkarbesöket avklarat gratis.

Anonym sa...

Ja jag fattar inte att jag klarade mig igenom hela vår vigsel utan att gråta - jag kunde dock inte titta på någon... Vart man än såg ut i bänkraderna satt en moster eller förälder eller syskon och torkade tårarna... Och inte vågade jag titta på Pär heller :-). Vid några av talen under middagen kom dock tårarna...
Hoppas ni får en härlig helg!

Kram !

Lullun sa...

Ja, nu bär det ju också snart iväg med er. Vad kul! Och vad fina foton. Tomtenäsdukarna skrattade jeg gott åt. Ett bra tips! ;-)

Och super med gratis tandvård. Här är det alltid gratis, för allt och alla, men också alltid totalt omöjligt att få tid om man inte är barn eller det är mega-akut (då de tar in en för en temporär lösning eller sonika en tandutdragning punktum). Så vad hjälper det... ;-)

Trevlig resa på lördag!! Eller ja, kanske hinner du med ett fredagstema innan dess också, så vi "hörs" igen...?! ;-)

Millan sa...

Jess - jo jag blir fullstandigt lipig nar jag gar pa brollop! Till och med om jag ser ett brollop pa TV kommer tararna... ratt sa fanigt!
Usch vad jobbigt med blodande tandkott. Mitt ar ocksa ratt sa kansligt nu men bloder gor det enbart nar jag tar tandtrad.

Lotta - Japp det ar Milano vi ska till. Vi har hort att det har regnat typ oavbrutet dar de senaste veckorna (brudens mor har hallt oss och bruden uppdaterade med senaste vadret ...) men jag har ocksa hort att det ska bli fint i helgen. Hoppas det!!!!

Cecilia - ja kameran foljer sjalvklart med till Italien sa bilder kommer i borjan av nasta vecka skulle jag tro! Visst ar det bra med fri tandvard!! Inte for att man onskar sig nagra hal eller sa men om man nu ska fa dem sa vore det ju smidigt om de kom nu ;-)

Desiree - Ja visst ar det vackert med brollop. Jag tror knappast aldrig att jag varit pa nagot utan att grata lite. Och annu 'varre' blir det ju om man kanner paret valdigt val. Jag ser verkligen fram emot brollopet nu!
Det ar verkligen kanon med gratis tandlakare!! Tank vad bra det hade varit om det alltid var gratis.. for det ar verkigen trakiga pengar!

Pernilla - nej jag fattar inte heller hur du lyckades att halla tararna borta under vigseln. Det gissar jag att jag inte kommer kunna nar vi gifter oss!! Fast i och for sig sa kanske man ar sa 'hog' pa adrenalin att man ar ok. Jana grat inte en tar under forra arets brollop fast hennes make satt brevid med tararna i ogonen hela ceremonin.

Lullun - Japp ett litet fredagstema ska jag nog hinna med idag ocksa!! :-) Nar jag tanker efter sa kanske jag borde kopa nagra 'roliga' nasdukar och ha med mig den har gangen ocksa....det var ett ratt smart trick tyckte jag! :-). Speciellt som bruden ocksa hade en sadan nasduk. Den passade sa bra till hennes vita klanning ;-).
Verkligen kanon att ni har gratis tandvard hela tiden. Fast ruggigt irriterade att man inte kan fa tid forran det ar akut...det finns nog inget perfekt system for det dar!

Marianne sa...

Antar att ni är i Italien nu, hoppas ni har det jättebra och att bröllopet blev lyckat.

Gratis tandvård! Och Sverige som alltid skryter om att de har den bästa sjukvården i världen. Man börjar ju undra ...

Millan sa...

Marianne - nu ar vi tillbaks i Bristol igen efter en kanonhelg. Ska lagga ut foton sa snart jag hinner!
Ibland undrar jag ocksa om Sverige verkligen har den basta sjukvarden....?