CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 26 februari 2009

Semlefika

Att det finns en hel del svenskar i Bristol har jag alltid vetat men det ar forst det senaste manaderna som jag pa allvar har borjat umgas med ett gang goa tjejer som alla bor, om inte i precis samma omrade, sa i alla fall pa gangavstand fran varandra. Varje torsdag morgon traffas vi och fikar och babblar i nagra timmar med vara svengelska barn springandes runt benen. Harligt!! Jag tror att vi alla tycker det ar lika skoj att traffas och jag forsoker i mojligaste man att inte planera in nagot annat pa just torsdagsmornarna.

Fettisdagen till ara stod det sa klart semlor pa fikamenyn idag. Mumsigt varre aven om jag maste erkanna att bullarna var lite torra (trots att de bakades i gar kvall). Jag hade inte lyckats fa tag pa nagon farsk jast och torr jast blir aldrig lika bra tycker jag. Men helt ok var de i alla fall!!

Har sitter hela ganget och fikar (forutom Lise som ar hemma i Helsingfors for tillfallet)

I morgon kvall ar det filmtajm planerat. Helena har lovat ta med en gammal Wallander rulle :-)

12 comments:

Saltistjejen sa...

Men Å vad ni verkar ha mysigt! SKOJ!
Och semlorna ser jättegoda ut.
KRAM!!!

Helena sa...

Vilka brudar:o)
Snacka om tjejdominans, stackars lilla Calle!:o)
Ses i morrn!Tack för korten! Och semmelbullarna var kanongoda, inte torra! Kram

Cecilia sa...

Gud vad roligt att vara ett sånt gäng.Semlorna såg ju jätte smarriga ut!Gud så gott det hade varit med en sådan nu.Mums.

Emmama sa...

ÅÅÅÅÅH, det finns hopp alltså! :) Mandelmassa finns här med andra ord? :) Jag ger mig ut på jakt imorgon.. :) Kram!

Petchie75 sa...

Vad roligt att du också fått ihop ett litet svenskgäng precis som Annika i Virginia. Och ni har alla barn! (är det första en barnlös tänker på ;-))
Är alla barnen tvåspråkiga?
Semlor är gott!
Kram kram!

Millan sa...

Saltis - Ja det ar alltid lika trevligt att fika med svenska ganget. Engelsmannen vet ju inte hur man fikar pa riktigt ;-). Semlorna var faktiskt riktigt goda! kram

Helena - hm... jo lite torra eller i alla fall kompakta var de. Jag ska prova att baka bullar med farskjast sa far vi se om de blir battre.... Ja det ar en valdig tjejdominans i ganget nu. Valdigt skumt for mig for i min foraldrargrupp ar det bara en tjej och resten killar :-D. kram

Cecilia - Ja det ar faktiskt himla kul att ha lart kanna ett gang med svenskar har!! Det ar lite trygghet med folk som vet hur det ar att vara svensk o bo i bristol ... Semlor ar gott! :-D

Emmama - hm... nej ge dig inte ut pa nagon jakt. Mandelmassa finns inte i bristol i alla fall :-(. Helena hade tagit med sig fran sverige.... kram!

Petra - Jag har alltid varit lite avis pa Annikas svennegang sa det kanns kul att vi har nagot liknande har nu. Alla barnen har brittiska pappor ar tvasprakiga :-). Det blir en salig blandning nar alla pratar pa sina egna svengelska barnsprak :-) kram

Annika sa...

SÅ gott!!! OCH vad mysigt!!!
MUMS!!!
Blir sugen på semlor!! SÅÅÅ sugen!!!
Och du har också en svennegrupp. KUL!!!
KRAM!!

Anonym sa...

Finns det plats för en svenne till? =)
//Jennie svenska i Bristol men utan barn

Marianne sa...

Men vad roligt att ni har fått ihop ett så härligt gäng! För det riktigt syns hur trevligt ni har ihop! Och barnen verkar vara i kompatibla åldrar allihop vilket ju alltid är ett plus för barnen så att de kan leka ihop. Och nu ser jag att ni får en medlem till! Superkul!

Kram!

Millan sa...

Annika - ja det var riktigt mysigt!! Ar himla glad att vi blivit ett litet svennegang nu :-). Tycker alltid dina svenne frukostar later sa trevliga! Kram

Jennie - sjalvklart! Maila mig till millan76uk@yahoo.co.uk.

Marianne - Ja jatte skoj med ett svenskgang! Jag har ju bott har manga ar nu men det ar forst nu jag lart kanna ett gang svenska tjejer pa allvar. Jatte skoj! Det gor att man kanner sig lite mer hemma ju. kram!

thebromanders sa...

Hej från en annan utlandssvensk. Bor i Portland, Oregon. Här bor det också många svenskar. Vi har svensk kaffeträff en gång i månaden med den "stora" gruppen. Sen träffas man ju dessutom i smågrupper emellanåt. Det är guld värt:)

Millan sa...

Mz Olsson - vad harligt med fikatraffar hos er ocksa!! Det ar verkligen gott att traffa andra svenskar som bor och lever pa samma stalle som man sjalv ute i varlden.