CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 25 februari 2009

Toaletthumor?

Det har inte blivit sa mycket datortid den har veckan. Ingen speciell anledning egentligen utan bara lite mycket annat att gora. Som for de allra flesta sa har aven jag dagar da jag har lite mycket i huvudet och att jag har en tendens att bli lite tankspridd ar ingen nyhet for dem som kanner mig. Det hander ofta att jag satter pa en maskin tvatt for att flera timmar senare inse att jag glomt att hanga den eftersom nagot annat kommit emellan. Oboypaketet hamnar allt som oftast i kylskapet efter frukosten och det hander inte sallan att jag kommer in i ett rum i full skaring eftersom jag maste hamta nagot. Men val i rummet har jag absolut ingen aning om vad det var jag skulle hamta....

Idag tror jag dock att jag slog mina egna rekord vad galler tankspriddhet. Jag kom hem varm och svettig och valdigt kissnodig fran en lang runda med vagnen. Eftersom jag var lite sen hade jag i huvudet att jag dels behovde amma Sofia som gallskrek i vagnen, dels satta en deg till semlorna vi ska ata pa svenskfikan i morgon och dels laga middagsmaten. Men allra forst var jag bara tvungen att springa pa toa. Sagt och gjort... val pa toan drog jag ner byxorna, satte mig pa toaletten och kissade. Ah en sadan lattnad det var... men.... efter ett tag inser jag att det kanns lite underligt. Jag tittar ner och inser att jag glomt ta av mig trosorna.... sa jag hade helt enkelt gjort mina behov rakt igenom dem.

Jag insag da att det var dags att lugna ner sig lite sa jag satt kvar dar lite och skrattade ett tag. Sofia lag pa golvet och tittade forundrat pa mig. Sa kan det ga nar man inte riktigt har hjarnan med sig...

Nu ar det dags att ga och sova for mig. Jag ska forsoka komma ihag att ta av mig kladerna innan jag gar pa toan den har gangen ;-).

Ps, jag var och vagde Sofia i mandags igen och hon hade gatt upp 200 gram till. Super! Det ar en hogst ovanlig kansla for mig att bli sa glad over att nagon gar UPP i vikt. Dock ar hon fortfarande sa liten att de vill att jag kommer dit med henne igen pa mandag sa fortsatt garna halla tummarna for att hon lagger lite mer pa hullet!

15 comments:

Anne sa...

Vad härligt att söta lilla damen går upp i vikt! Jätteskönt det fortsätter uppåt. Skönt att vara bebis och uppmuntras att gå UPP i vikt:)
Haha, vilken story med toabesöket. Jag skrattade gott när jag läste det. Sånt kan hända även den bästa :)

Anonym sa...

Nämen, Millan då. Det var nog rekord i snurrighet (och det kommer från mig, den snurrigaste personen i norra europa). Men visst, när man ammar blir man något förrvirrad :-)

Jag har också några ex på att vara lite förvirrad... Minns du att jag tappade min bilnyckel när vi var på Barnens Lekland i julas? Den hade jag ju inte tappat alls, den hade jag lagt i Tildas jack-ficka! Jag har absolut inget minne av att jag lagt ner nyckeln där kan jag tillägga. Jag har satt in brödrosten i kylen en gång. Jag har glömt att hämta Tilda på dagis en gång....Ja, listan är lång för oss förvirrade själar :-)

Härligt att lillpluttan ökar i vikt. Man blir rätt nojjig med deras viktkurva när de är små. Hon har nog bara bestämt sig för att vara en liten tjejja. Precis som min sessa hemma!

Ha det gott och tänk på att ta hand om dig själv ibland. Oftast blir man lite snurrig när man inte får sova och inte tar hand om sig själv utan bara ser till att barn, man och hus "mår bra". Kram - Malin O

www.gottablandat.wordpress.com sa...

hahahha skrattar när jag läste ditt toalettbeesök där trosorna glömdes på :-) kund elika gärna varit jag och jag har ingen amningshjärna att skylla på:-)

Sara sa...

Helt underbart, tror foda barn gor oss extra tankspridda : )
Har har vi haft maginfluensa hela veckan kanns det som, men tror det har vant nu och hoppas pa en frisk helg. Om semlorna blir bra far du garna lagga ut receptet pa dem!
S x

Annika sa...

Haha, tack för ett gott skratt!!
Härligt!
Nå, inte för dig kanske när det hände. Men för oss som läser!
Hoppas det är lite mindre karusell idag!
Kram!!!

Saltistjejen sa...

Hahaha!!!!!! Du måste verkligen varit kissnödig!
Å andra sidan tycker jag det finns få saker som är så stressande som när ens lilla bebis skrivker och då särskilt av hunger, så jag kan förstå att du glömde ta av dig alla byxorna.... ;-)
Hoppas nu att lilla Sofia fortsätter gå upp bra i vikt!
Har du funderat över att t ex pumpa ut lite mjölk för t ex en feeding per dygn och dåblanda i olja i mjölken för att få i henne mer kalorier??
Jag ahr vänner vars äldsta son hela tiden låg under "strecket" för sin vikt, och de fick detta rådet på BVC i Sverige. De blandade alltså matolja i mjölken och det gjorde att han gick upp bättre i vikt.
Kram!

Desiree sa...

Ha ha jag kan inte låta bli att le åt din berättelse. Ja det kanske är dax att varva ned lite Millan
;-)

Fast jag vet hur det kan vara när man har mycket och också hur det kan vara när man är så där jätte kissnödig. Det har varit nära för mig att jag gjort samma sak faktiskt. Jag känner så igen mig i den där stressen när man har liksom tusen olika projekt på gång sammtidigt och hur man blir avbruten och glömmer bort vad man höll på med. Oj vad jag ibland har bränt saker på spisen för att jag bara skulle gå iväg och göra något litet som kommit emellan.

Underbart att Sofia går upp i vikt nu. Det är ju toppen!

Christel sa...

När jag läser minns jag småbarnstiden, mysig men ibland stressande. Tur att du inte ammade också på toan, jag vet att jag försökte göra det med bilbälte (på både mig och lille J) när han var otröstlig under en bilresa för länge sedan, det gick inget bra. Det är bättre att ta det med ro som vi säger i Skåne... Tur att hon går upp som hon ska! Nu ska jag grunna på fredagstemat...! Kram

Ullebulle sa...

HAHAHAHAHA....Kisslisa:) Underbart

Millan sa...

Anne - ja och mig verkar sadana saker handa lite titt som tatt om man sager sa. Lite laskigt nastan att man kan vara sa snurrig... undrar om det var en varning att jag borde tagga ner lite ;-)? kram

Malin - :-D joda jag kommer ihag nyckarna. Det ar sa laskigt nar man inte for sitt liv kan komma ihag att man gjort nagot sadant... da har man nog lite mycket i huvudet och det blir ju latt sa med tva sma barn!
Jatte skont verkligen att Sofia okar i vikt nu... jag hoppas det haller i sig. Nu ar hon dock sapass stor at t jag inte skulle ha allt for mycket agren over att ge henne lite tillagg ocksa sa om det ar sa det maste bli sa far det bli sa!! kram

Lotta - jag tror de flesta med smabarn, jobb och annat omkring sig har en tendens att gora lite skumma saker. Oftast har man liksom redan borjat tanka pa nasta grej som maste goras medans man gor nagot helt annat... ingen hojdare ;-). kram

Sara - usch fy for magsjuka. Sa jobbigt :-(. Hoppas att ni blir helt krya snart. Det enda postiiva ar ju att det brukar ga over ratt sa fort!! kram

Annika - jag fick mig ett ratt gott skratt sjalv ocksa faktiskt. Jag vet dock inte om man kan saga att det varit mindre karusell idag... men jag har i alla fall inte kissat i byxorna igen ;-). Kram!

Saltis - Ja nar man vet att de skriker av hunger sa blir man verkligen stressad! Usch... o speciellt da nar man ar ute och gar och inte kan gora nagot at det precis pa en gang. hu...
Jag onskar verkligen att jag kundre pumpa men det funkar bara inte. Jag tog en vecka och forsokte oka min mangd mjolk genom att pumpa ut ocksa men jag far bara inte ut nagot... Vet inte vad det ar for fel men det funkar helt enkelt inte. Dock har jag kommit fram till att om hon inte fortsatter ga upp sa far jag borja ge henne en flaska tillagg om dagen och da kan jag ju halla i lite olja i den kanske?? kram

Desiree - Ja det ar nog dags att varva ner lite ;-). Visst ar det laskigt hur glomsk och tankspridd man ar ibland... just det dar med att lamna mat pa spisen for att man ska springa ivag o tex hamta nagot... o sedan glommer man... det gor jag ofta och det kan ju vara riktigt farligt! kram

Christel - ja det ar verkligen stressande ibland.. men mest mysigt :-). Josses det lat avancerat att forsoka amma i bilen. Det var kanske det enda som var lite smidigt med att Nils inte kunde amma utan fick flaska... nar vi akte langa strackor sa kunde jag ge honom lite mat i bilen om det knep. kram

Ulrica - hhahahaa ja kisslisa kan man kalla mig :-D Kram

Emmama sa...

Det var det roligaste jag läst på länge! :D Så skön stil att kunna bjuda på en sån sak! Skönt att Sofia går upp i vikt också, hoppas hon fortsätter så! :) Kram!

Anna, Fair and True sa...

Hahaha! Jag har också satt mig direkt på locket några gånger men som tur är upptäckt det innan jag börjat kissa!

Men på tal om tankspriddhet så berättade en tidigare kollega att hennes mamma glömde henne i stallet när hon var liten. Hon var tredje barnet och låg i en sådan där insats och mamman hann åka iväg med bilen innan hon kom på det! Men det som gjorde det ännu roligare var att min kollegas systrar alltid sagt åt henne att de glömde henne i en OBS-kasse så hon trodde att det var så när hon var liten, stackarn! :)

Marianne sa...

Ja visst ja, tvättmaskinen! Bäst jag tar den innan jag läser vidare i ens det här inlägget : )

Marianne sa...

Hahaha, ja du är nog snurrigare än jag, för jag har i alla fall upptäck undisarna i tid : D

SKÖNT att lilla Sofia har gått upp i vikt. Har hon börjat med gröt och sånt än? Då kanske hon lägger på sig lite mer? Hoppas nu att det fortsätter upp i rasande fart!

Kram!

Millan sa...

Emmama - :-D ja men man maste ju kunna bjuda lite pa sig sjalv sa har pa bloggen. Var annars liksom ;-). Jag hoppas ocksa det fortsatter uppat for Sofia. Lite trist ar att hon nu ar forkyld och darmed kinkar lite med maten... men det loser sig val hoppas jag. kram

Anna - :-) ja pa toalettlocket har jag ocksa satt mig nagra ganger men som tur var alltid kommit pa i tid vad jag haller pa med!
Vad komiskt det du berattar om din kompis. Jag gissar att mamman maste fatt full panik nar hon insag vad som hant men det ar ju en rolig histiora nu :-D. Min svarmor gjorde faktiskt nagot liknande. Hon glomde Bens bror i en kundvagn i affaren en gang eftersom hon plotsligen kom pa att hon glomt sin planbok hemma och var tvungen att aka hem och hamta den. Akte gjorde hon alltsa, men hon glomde da ta med sin lilla son hem ;-).
kram

Marianne - Hihihihi jag har haft en tvatt liggande i maskinen sedan i gar morse. Kom pa det nu i kvall sa fick kora den igen....
Ja jatte skont att Sofia gar upp i vikt. Vi ska till lakaren med henne pa onsdag sa da ska jag kolla vad de tycker om att borja med lite pureer och sa dar nu. Pa vardcentralen ville de att jag vantade tills jag traffat barnlakaren. De vill val kolla att hon kan fa i sig naring pa ratt satt forst verkar det som. Men jag hoppas det blir sa att hon lagger pa sig lite mer nar jag borjar ge henne lite riktig mat ocksa! kram