CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag 11 februari 2009

Vardag igen

Efter forra veckans 'snokaos' ar vi nu tillbaks i verkligheten igen vilket ar riktigt skont. Jag alskar verkligen sno och insag forra veckan att jag saknar riktiga vintrar men det har landet ar definitivt inte byggt for sno. Inom nagra dagar hade ju hela sydvastra england blivit stillastaende. Vi fick ingen post, ingen sophamtning, det fanns inga farskvaror i affarerna och eftersom saltet tog slut sa var det fullstandigt livsfarligt att ge sig ut over huvudtaget. Och aven om vi hade vagat oss ut sa hade vi inte tagit oss langt med tanke pa att vagarna var avstangda. Det var valdigt mysigt att fa nagra extra dagar ihop hemma men en vecka med sno rackte for oss :-).

Efter flera dagar hemma kunde vi till Nils stora gladje komma ut och ga pa Peggy's tredje fodelsedagsparty i sondags. Det var toppen for honom att fa rumla runt med en massa jamnariga barn, fa ata massor av tarta och godis men det allra basta var att bli malad som en tiger! Lilla sotisen spenderade hela kvallen med att sta framfor TVn och beundra sig sjalv.

I mandags var jag och vagde Sofia igen och hon hade gatt upp 250 gramm sa nu vager hon antligen over 5 kilo. Hurra!! De matte dock aven hennes huvudomfang och kunde konstatera att hela hon ar lite for liten for sin alder sa vi ska fa traffa en barnlakare for att kolla att allt ar ok. Otroligt skont att hon gatt upp i vikt men alltid ska man oroa sig over nagot!

En glad liten tjej ar hon i alla fall

Forlat att det har tagit sa lang tid for mig att svara pa era kommentarer. Jag skyller helt enkelt pa att Ben har kidnappat datorn varje kvall den har veckan sa det har ar forsta gangen pa flera dagar jag har fatt tillgang till den.

9 comments:

Annika sa...

Vilka otroligt söta BARN DU HAR!!
Underbara!
Snökaoset ja...
herregud, det är ju värre hos er än här i DC när det snöar, hahaha!!
Själv sitter jag bara och väntar på en blizzard, men idag är det ju 20 grader varmt, så man väntar nog förgäves.
VAD skönt att den lilla Sofia gått upp lite i vikt. Då kan du koppla av lite nu.
KRAM!!!

Desiree sa...

Skönt att snökaoset har lagt sig. Visst är det underbart med snö men inte när man blir insnöad och saker i vardagen inte längre funkar. Underbart att Sofia har gått upp i vikt! Hon ser så himla söt och glad ut lilltjejen din. Även Nils ser ju jättefin ut på det här fotot med den målade masken har har på ansiktet. Ha det bra och sköt om dig.

Saltistjejen sa...

Vilka härliga bilder!!!!! De är så söta både Nils och Sofia! Och när jag se Sofia påminner det mig om Ella. Visst sitter hon i en Babybjärn babysitter????? Ella använde en sådan mycket på dagis och när jag ser Sofia inser jag att den där grejen de har mellan benen når ända upp på hennes bröst vilket den gjorde på Ella också för ett tag sedan. men nu är hon nästan för stor för babysittern, haha!
Skönt att din lilla tjej ahr gått upp i vikt! Tror dock itne du behöver oroa dig för huvudet, men det är bra att de kollar lite extra noga! Jag gillar när man får sådan "hjälp" så läkarna inte bara säger att det nog inte är ngn fara och sedan inte följer upp. Men försök att inte oroa dig. jag tror på "allämntillståndet" och så länge hnon verkar frisk och glad och "healthy" så tror jag inte det är ngn fara alls.
Stor Kram!

Mia sa...

Åh vilken söt liten tiger Nils är. Förstår att han var stolt och inte kunde sluta spegla sig. hade jag också gjort! :-) Och vad skönt att Sofia gått upp lite i vikt (varför säger man aldrig så om sig själv!!). :-) Härligt att ni fick lite vinter även om det innebär kaos i England. Jag längtar efter lite snö här. Kram, kram!

Millan sa...

Annika - tack vad gullig du ar! :-)
Oj 20 grader varmt... det kanns ju nastan lite fel sa har i Februari!! Vi har det ratt kyligt har nu men ingen sno som tur ar... Jag hoppas ni far lite sno med tanke pa att du langtar sa. Men med 20 grader varmt sa vill det val till... vi far halla tummarna for en koldknapp! kram

Desiree - :-) tack! Ja det ar riktigt skont att snokaoset ar over nu. Det var verkligen skoj med sno och det kandes som riktig vinter for en gang skull men att sitta helt inlast kanns sa dar maste jag saga.... kram!

Saltis - ja visst ar det en babybjorn hon sitter i. Den ar kanon tycker jag! Men jag maste erkanna att hon oftast tappar talamodet med att sitta dar ratt sa snabbt... Men hur som helst sa brukar hon ga gora det om hon ar vaken nar jag ska laga mat eller sa.
Det ar faktiskt ratt sa skont att vi ska fa traffa en barnlakare. Forst blev jag jatte orolig over att lakaren vi traffade i mandags ville att vi skulle gora det men han sa att han inte oroar sig egentligen utan att det mest bara ar for att dubbelkolla sa att saga. Och de far ju hellre kolla en gang for mycket an inte alls!! kram

Mia - Ja han var for sot dar han stod och speglade sig. Sedan lekte han en liten stund men sa fort man tittade efter honom sa stod han dar vid spegeln och beundrade sig sjalv :-). Jag hoppas ni far lite sno snart!! I sverige blir man ju inte insoad av 30 cm sno i alla fall utan livet kan fortga ;-) kram

Anonym sa...

Sötisarna ! Han är för skön lille Nils & Sofia är hur söt som helst. I miss ya ! Skönt att Sofia har gått upp i vikt. Kram på er alla. Malin M

Miss Marie sa...

Sofia ser ju ut att må bra iallafall, och det är ju huvudsaken! Tror inte man ska fästa alltför stor vikt vid alla olika mått, men det är ju skönt att ni får träffa barnläkaren lite oftare så ni verkligen vet att allt är okej!

Vad söt Nils är i sin tigermask! :)

Millan sa...

Malin - :-) vi kan val horas i helgen? kramis

Marie - Ja hon verkar ju helt ok sa jag hoppas allt ar bra! Man har ju en tendens att noja lite over just branen... osch!
Kram

Marianne sa...

Barnen är så söta båda två! De har sådana där riktigt strålande glada ögon.

Hoppas allt är bra med Sofia och att hon bara är liten, vissa av oss är ju det.