CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 17 maj 2007

Bristol Beach

Ibland ar Engelsmannen verkligen for roliga. Idag ar en sadan dag!! Nar jag var hemma i Sverige over Pask sa var April skamtet i Goteborgs-Posten att man skulle plantera palmer langs med Avenyn och att de forsta att komma dit skulle fa sitt namn pa en liten plakett vid palmerna. (Jag har i o for sig inte last att detta verkligen var ett April skamt - men det maste det val ha varit??). Har star det en liknande grej i tidningen idag. Anda skillnaden ar att detta inte ar ett skamt utan pa riktigt!!

Bristol ligger ju vid 'havet' (las:nara den lervalling som skiljer oss ifran Wales) men nagon vettig strand finns inte i narheten utan ligger runt en timmes bilvag bort. Nu ska det bli andring pa detta. Vi ska namligen fa en alldeles egen strand - mitt inne i stan. I centrum, langst med a'n, ligger ett gang husbatar, resturanger och liknande. Men pa andra sidan a'n ar det just nu bara ett stort grusfalt. Dit ska nu fraktas sand, solstolar och annat som behovs pa en strand. Tanken ar att det ska bli ett stalle for oss Bristolare att koppla av pa (och titta pa all trafiken som susar forbi?). Allvarligt talat sa ar omradet de ska lagga stranden pa riktigt mysigt men anda, jag holl pa att skratta ihjal mig. Pricken over i'et - det kommer vara forbjudet att bada i a'n!! :-D

Eftersom jag gar forbi stallet dar stranden ska ligga pa min vag till o fran jobbet ska jag ta ett foto och lagga ut sa att ni far se var blivande beach. Bast man borjar jobba lite hardare pa VV sa att man kan kanna sig fin i bikinin i sommar da .... ;-)

5 comments:

Desiree sa...

Det lät interessant. Det får du gärna återkomma och ta några bilder så att vi andra får se hur det ser ut på beachen. Unikt med badförbud på beachen.Ha en bra dag.

Jill Wegerup sa...

Hej,

jag har tipsat Johanna om dina whereabouts.

Låter väl härligt med en egen liten strand. Sen får ni ta cykel till havet och bada...

Har själv bott i London och många gånger råkat ut för engelmännens idéer.

/Jill

Anonym sa...

Haha! För en svensk västkust bo som du är så förstår jag att det låter som rena skämtet!! Ser fram emot foton på spektaklet, gärna både före och efter!!

Kram!

Anonym sa...

*lol* Britter är roliga.

Men har inte ni samma problem som vi har. Att sanden flyttar sig hela tiden?
Varje vår här så har vi nästan en meter 'mindre' sand, och stränderna består mest av stenar och klippor, sen kommer det så sakta tillbaka under sommaren och sandstränderna är åter igen sandstränder.
Mycket skumt.

Annika sa...

Låter ju rätt mysigt, måste jag säga. Men vilket skämt att ni sen inte får bada i ån!!!