CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag 13 maj 2007

Rosta pa din favorit granne = Eurovisions Festivalen

Oj oj oj.. Ben o jag satt uppe o kollade pa Eurovisions Festivalen i gar kvall. Lite pinsamt att England skickat in ett sa vardelost bidrag. For Engelsmannen ar hela Eurovisions Festivalen ett stort skamt och de verkar tycka att de ar lite for 'bra' for att satsa pa riktigt. Ett exempel ar att uttagningen innan sjalva Eurovisionen ar valdigt lagmald och jag tror inte det var manga bidrag med alls. Kommentatorn - Terry Vogan - blir fullare o fullare under kvallens gang och ger spydiga och sarkastiska kommentarer om det mesta. I gar var det den blonda tjejen med rosa klanning som gick omkring och intervjuade banden, som fick det mesta av Terrys galla och jag kan val halla med om att hon var mer pinsam an rolig, men anda...

Hur som helst enades jag o Ben om att festivalen blir allt trakigare for varje ar. Det ar ju inte en manniska som rostar pa latarna i sig langre, utan man rostar pa sina favorit grannlander. Eftersom varken Norge eller Danmark kvalade in sa hade vi ju inte en chans ;-). Visserligen gillar jag inte slagermusik men det ar anda nagot visst med den stora festivalen. Man blir lite nostaligisk nar man tanker tillbaka pa aren da man lag hemma i soffan och kampade for att inte somna innan programmet var slut. Hade man fatt lov att vara uppe sent gallde det att gora det mesta av det!

Sa till nagot helt annat. Idag ska vi borja tapetsera i koket. HURRA!! Jag ar sa exalterad att det kanns lite som julafton. Nar tapeterna ar uppe i koket sa kommer vart forsta rum vara helt klart. Ljuva tanke! Jag aterkommer med bilder lite senare....

xxx

2 comments:

Annika sa...

Hmmm...ja, jag har ju inte sett den då, men vet vem som vann. Min kära mor var så arg på alla som kompisröstade på sin grannländer...

Hade vart kul att se...

Anonym sa...

Hej Camilia! Det är din favorit bror MIG! Jag tycker inte Eurovision Song Contest är särskilt kul längre, eftersom öststats länderna bara röstar på varandra! >:( Vad tyckte du om Sverige (The Ark) Jag gillade Vitryssland, Polen, Irland och Grekland... Våran uttagning var ganska rolig. Cristian Luuk (vår komentator) gillade André Popps... Sjukt. Men när det var Sveriges tur att ge ut poäng sa Luuk så här: Nu kommer Pecka här, men då kom André Popps istället! Så Luuk sa: Lika stilig och söt som vanligt. Jag gillade inte Storbritanniens låt heller. Jag saknar er jättemycket. Kom och hälsa på snart. Svara så fort som möjligt så jag kan skriva tillbaka.


//Samuel

/\ /\ /\
\\ ( . .)
\\(()()) <--Katt,Ko eller Gris
( )