CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag 10 maj 2007

Det ar karlek det!

Jag pratar ju som bekant bara (i stort sett) Svenska med Nils och Ben pratar Engelska. Men eftersom Engelskan kommer naturligt for Nils i och med dagis osv sa haller inte Ben riktigt lika hart pa regeln att bara prata Engelska utan det blir oftast lite Svengelska. For Ben ar det lika viktigt som det ar for mig att Nils lar sig Svenska. Det marktes om inte annat i morse...

Nils alskar nar vi laser for honom och springer ofta till sin hylla och hamtar bocker for oss att lasa. Aven om han ar klipsk ;-) sa har han ju inte riktigt klam pa att pappa laser Engelska utan han hamtar bade Alfons och Pippi som Ben glatt laser pa sin brutna Svenska. I morse var det Barnens Ramsbok som gallde. Jag horde i fran undervaningen hur Ben laste - 'Rida rida ranka' och sedan 'Baka Baka liten kaka' och jag kan beratta att det var himla skoj att hora sina gamla barndoms ramsor lasas pa riktigt sjungande, bruten Svenska. Ben hade ju ingen aning om vad han egentligen laste men Nils verkade lika glad for det!

Detta ar ett av de foton Ben skickade till mig nar jag var i Edinburgh. Ben o Nils halsade pa kusinen Joshua i Swansea och har kramas de 'hej da'. Det drog lite i hjarttrakten nar jag fick det har kan jag saga... (taget med mobil sa inte perfekt kvalitet)


Hittade det har testet hos Annika. Himla roligt.. o en hel del stammer faktiskt pa hur jag ar som person!



Vill ni gora ett eget test hittar ni det pa: http://Imagini.net/friends

4 comments:

Desiree sa...

Vilket gulligt kort när de kramas. Aha du hittade också testet. Jättekul eller hur. Jättefina bilder.

Annika sa...

Fint kort!!! Urgulligt!
Vad LIKA du och jag tyckte på "DNA" testen!!! Roligt!!!

Millan sa...

Annika - Ja jag sag ocksa det :-)Roligt! Det var ett himla roligt test att gora.

Anonym sa...

ojoj - har hittade jag ju en svensk som faktisk bor i samma land (nastan) som jag! (hittade hit via Annika's blogg)

Far ta och lasa lite mer senare nar jag inte sitter pa jobbet :)