CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag 29 maj 2007

F*R*I*E*N*D*S

Vilken rolig helg vi haft! Bloggen fick ta semester en vecka eftersom vi fick fint frammande ifran Sverige. Malin, Klas och deras goa killar kom pa besok. Det har ar nagot vi har funderat over och sagt att 'det maste vi gora' i flera ar men sedan blir det aldrig av. Forran i helgen da alltsa. Jag kunde knappt koncentrera mig pa jobbet i torsdags eftersom jag visste att de skulle vara hemma hos oss och vanta nar jag kom hem ifran jobbet.

Malin och jag har varit vanner i 14 ar och hon ar verkligen en av mina allra narmaste vanner. Vi har gatt igenom gymnasiet, forsta stora karlekarna, brustna hjartan och universitets tiden ihop. I Vaxjo bodde vi dessutom vagg i vagg o dorrarna var aldrig stangda sa vi kanner varandra utan och innan. Min flytt till England innebar ju tyvarr att den dagliga kontakten brots och nu for tiden traffas vi oftast bara 2-3 ganger per ar. Men det ar verkligen som klichen - nar vi traffas kanns det som om vi aldrig varit isar.

Nog med karleksforklaringar. You get the picture :-) Men hur som helst kan ni ju forsta hur mycket vi sett fram emot att fa umgas flera dagar i rad.

Det jag forsokt klura pa det senaste var vad vi skulle hitta pa nar vara gaster var har. Eftersom vi hade en 4 aring, en 'snart' 2 aring och en 15 manaders att ta hansyn till kunde vi ju snabbt rakna ut att de sedvanliga besoken till puben skulle bli lite svara att fa till. Ben o Klas hann dock med ett snabbt pub besok men i ovrigt var det Zoo, lekparker och annan latt 'sighseeing' som gallde. De forsta dagarna var vadret ok men sedan vande det och det regnade oavbrutet vilket var lite synd. En annan sak som var typiskt var att Nils av nagon anledning slutade vara den goding och charmor han varit det senaste och blev ett riktigt 2-ars monster ;-). Allvarligt talat sa gnallade o brakade han mest hela helgen vilket tarde en del pa talamodet. Men det ar sant som hander.

En riktig hojdare med helgen var fredag kvallen da vi bjod in 8 av vara narmaste kompisar har och hade middag o fest hela kvallen. Jag tror att alla hade himla skoj och speciellt roligt var att alla passade sa bra ihop. Dagen efter var vi dock mer an lovligt trotta i haret...

Nils, innan trotsaldern gjorde sig paminnd


Sotisen David leker pa Zoo lekparken


Jag, Delphine och Malin


Goe, snalle Hugo


Det enda negativa med helgen var att den tog slut for fort och att jag nu har varldens hemlangtan!

5 comments:

Desiree sa...

Härligt med lite sverige besök. Speciellt om det är en av ens bästa vänner som kommer. Låter som ni fick en riktigt härlig helg trots lite regn.

SweFlo sa...

Vad kul! Som du sa, det värsta med trevliga besök hemifrån är att man lätt känner ett rejält hugg av hemlängtan!

Millan sa...

Ja det var verkligen skoj att ha dem har! Men det kanns alltid lite tomt nar nagot man sett fram emot lange ar slut. Men jag ska inte klaga.. till helgen aker vi till Prag pa brollop. Varre kan man ha det! :-)

Anonym sa...

hej goding! tack för en supertrelvig helg med god mat och gott sällskap. Ser redan fram emot att träffas i augusti. Klas å jag har redan spånat lite på 'what to do..'

Klas har talat om för mig att Millan är väldigt duktig på att laga mat..( i det någonstans tror jag att det fanns en liten pik inbakad..)

Hälsa Ben och ge Nils en kram från mig. Glöm inte att säga hej till tjejerna.

Ha en superhärlig helg i Prag!

Massor av kramar /Erlandssons.

Annika sa...

ÅH! Mysigt med Sverigebesök!! OCH jag vet vad du menar när du skriver om riktigt GODA vänner. DET är en gåva!
Jag förstår att du har hemlängtan nu! (det har jag också)
Men snart, snart är det augusti!!!